Wat maakt een politicus een zeer goede en respectabel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk en luister maar
http://www.rotterdam010.nl/022-Kees-Korbijn/Korbijn-Satire-Balkenende.wmv

Het beste antwoord

Als een regering en dus de politici, gewoon doen wat ze het volk hebben beloofd, dan zijn ze in mijn ogen heel goed en worden ze vanzelf gerespecteerd. En als ze er dan nog wat positiefs aan toe zouden kunnen voegen, gaan we uit ons dak.
In feite dienen ze er te staan voor het volk en niet voor zichzelf, hun partij (zetels) en diverse commerciële belangen waardoor de belangen van het volk worden geschaad.

Daarbij zou het mooi zijn als de ministers de volgende eigenschappen zou bezitten in volgorde van belangrijkheid.
Betrouwbaar
Charismatisch
Houden van mensen
Analytisch vermogen
Efficiency
Het zou meegenomen zijn, maar nu vragen we misschien te veel, dat ze nog een paar van de volgende eigenschappen zouden bezitten.
Visie met passie
Consistente waarden en normen
Prioriteiten kunnen stellen
Doorzettingsvermogen
Oog voor detail
Veeleisend
Harde werker
Intuïtie
Talent (en liefde voor het vak)
Strategisch intelligentie
Welbespraakt

Of vraag ik nu te veel? Direct wordt niemand meer politicus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hij/zij moet charisma hebben, betrouwbaar zijn en duidelijke taal spreken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij doet wat hij zegt is hij betrouwbaar en dus respectabel.
Al die draaikonten van tegenwoordig dus niet op een enkele uitzondering na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet iemand zijn die de taal van het volk verstaat, en daar ook naar handelt.
Het beste is dat die politicus ook is opgegroeid tussen het normale volk, en zich daardoor ook makkelijk kan verplaatsten in het volk.
Verder moet hij standvastig zijn, een leider type, en charisma hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed politicus die ook nog een gerespecteerd wordt, moet dicht bij de mensen staan. Hij/zij moet weten wat er onder de bevolking leeft en er ook op in gaan met directe antwoorden. De meesten draaien erom heen en zeggen veel maar eigenlijk niets. Hij/zij moet kracht en vertrouwen uitstralen, doen wat hij/zij zegt te zullen gaan doen en zelfs impopulaire maatregelen moet hij/zij op een "sympathieke" manier kunnen brengen. Zo iemand moet dan ook een sympathieke uitstraling hebben.Wij Nederlanders hebben een bloedhekel aan verwaande, arrogante personen, deze zullen wij nooit en te nimmer respecteren. Iemand die ons land op een goede manier op de wereldkaart zet, die ons niet het gevoel geeft dat we niets te vertellen hebben, over ons heen walst en uitmelkt, die ons een veilig gevoel geeft, dat is in mijn ogen een goed en respectabel politicus.
amc
14 jaar geleden
integriteit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij zijn belofte nakomt