Moeten mensen die in militairedienst hebben gezeten tijden de koude oorlog gedecoreerd worden.

Het gaat om mensen die wel in dienst hebben gezeten maar niet zijn uitgezonden. Gedecoreerd is een medaille krijgen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (4)

Waarom? Hebben ze dan wat heldhaftigs gedaan dan?
15 jaar geleden
Dan kan je aan de gang blijven met medailles uitrijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je krijgt alleen een medaille als je buitengewonde moed toont.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn verschillende gradaties van medailles. Missie herinneringsmedailles bijvoorbeeld hoeft een soldaat niet veel voor te doen. Uitgezonden worden is de enige voorwaarde en het zijn wel degelijk erkende onderscheidingen. En de medaille van de Nijmeegse wandel vierdaagse is ook een erkende onderscheiding (de laagste gewaardeerde die we in Nederland hebben maar toch). Er is echter geen medaille voor in actieve dienst zijn.....
Neen, we leven in 2009.
Krijgen arbeiders,ziekenverpleegsters, vrijwilligers die zich een volledig leven toewijd hebben aan hun plicht een medaille?