wat is een postconflict gebied?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Waar, in welke context, kwam je deze term(en) tegen? Kan je (een gedeelte van) die tekst hier vermelden? De vraag is nu nog een beetje onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik schrijf een paper over politievredesmissies en wil als eerste uitleggen wat die missies inhouden: Marechaussees worden in het kader van vredesoperaties ingezet voor civiele en militaire politietaken (Kop & Euwema, 2002). Deze taken zijn voornamelijk gericht op het bevorderen van het functioneren van politie, rechtspraak en het openbaar bestuur in een postconflict gebied. Ik hoop dat het nu wat duidelijk is!
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor de uitleg!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U bedankt voor de uitleg!! Ik kan weer door!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Balkan ! Dus Servië enz

Antwoorden (2)

Post is Latijn voor ná. Het gebied waarin een conflict geweest is. Daar zal nog het een en ander moeten gebeuren voordat alles weer soepel verloopt.
Amadea
9 jaar geleden
In het Latijn betekent "post" na.

Een postconflictgebied is dus een gebied waar een conflict is geweest, maar dat nu is opgelost. Na het conflict is nog niet meteen alles weer in orde (natuurlijk). Alles wat tijdens het conflict is vernield, moet weer worden opgebouwd of vervangen, zowel de materiële als de immateriële zaken.

Daarbij gaat het dus ook om de zaken die je noemt in je reactie op mijn reactie op je vraag: het opbouwen van een goed functionerende politie, rechtspraak en openbaar bestuur in het gebied, dat eerder geteisterd werd door het conflict.
Antoni