Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is een postconflict gebied?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
584
Antoni
9 jaar geleden
Waar, in welke context, kwam je deze term(en) tegen? Kan je (een gedeelte van) die tekst hier vermelden? De vraag is nu nog een beetje onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik schrijf een paper over politievredesmissies en wil als eerste uitleggen wat die missies inhouden: Marechaussees worden in het kader van vredesoperaties ingezet voor civiele en militaire politietaken (Kop & Euwema, 2002). Deze taken zijn voornamelijk gericht op het bevorderen van het functioneren van politie, rechtspraak en het openbaar bestuur in een postconflict gebied. Ik hoop dat het nu wat duidelijk is!
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor de uitleg!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U bedankt voor de uitleg!! Ik kan weer door!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Balkan ! Dus Servië enz

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Post is Latijn voor ná. Het gebied waarin een conflict geweest is. Daar zal nog het een en ander moeten gebeuren voordat alles weer soepel verloopt.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
In het Latijn betekent "post" na.

Een postconflictgebied is dus een gebied waar een conflict is geweest, maar dat nu is opgelost. Na het conflict is nog niet meteen alles weer in orde (natuurlijk). Alles wat tijdens het conflict is vernield, moet weer worden opgebouwd of vervangen, zowel de materiële als de immateriële zaken.

Daarbij gaat het dus ook om de zaken die je noemt in je reactie op mijn reactie op je vraag: het opbouwen van een goed functionerende politie, rechtspraak en openbaar bestuur in het gebied, dat eerder geteisterd werd door het conflict.
(Lees meer...)
Antoni
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding