Welk nut heeft het om op een partij te stemmen die toch in de oppositie komt?

zoals pvv wie wil daar nou mee regeren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo"wie wil daar nou mee regeren"
waarom denk je dat er zoveel mensen op de pvv stemmen ,niet voor de lol hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
noem eens een goede oplossing van wilders dan met zijn kopvoddetax who cares?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op deze manier discussies uit gaat lokken zal je vraag denkelijk snel verdwenen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat Conan zegt. Wie bepaald er dat Wilders niet goed is of wel? Jij? Denk het niet. Jij moet niks van hem hebben, dat is duidelijk en tevens jou goed recht. Maar als er zoveel mensen op hem gaan stemmen, dan zal daar best een reden voor zijn. Ook al zou het alleen maar om proteststemmen gaan.
Uiteindelijk zou jij dus ook een racist zijn, omdat je niks moet hebben van mensen die op Wilders stemmen. Dus ben je net zo erg.

Het beste antwoord

Je kunt het beste stemmen op een partij wier standpunten het beste met die van jou overeenkomen. Ook in de oppositie worden dan jouw ideeën naar voren gebracht. Vergeet niet dat alle wetten moeten worden goedgekeurd door de eerste en tweede kamer. Ik vind wel dat van een serieuze partij verwacht mag worden dat ze haar best zal doen om te regeren. Soms is dat niet mogelijk als de standpunten van de partijen niet te verenigen zijn. In ieder geval is het beter dan te stemmen op een partij wier standpunten je niet onderschrijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De bevolking stemt en geeft daarmee een signaal af.

Mocht de partij waarop het meest gestemd wordt, niet aan de macht komen, zullen de partijen die wel aan de macht komen rekening moeten houden met de hoeveelheid stemmen aan de grootste partij. De stemmen die ze zelf zijn misgelopen.

Doen ze dat niet, verliezen ze zelf aan geloofwaardigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Kun je het nog één keertje uitleggen? Ik ben wat traag van begrip vandaag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, ik heb ook wel eens van die dagen... Vraag liever aan de vraagsteller waarom hij de pvv noemde... De vraag zou veel netter geweest zijn, als er geen voorbeeld genoemd was... Anyway, de politiek hangt hier met kiezersbedrog aan elkaar, en de partij die dat het beste kan weerleggen is de winnaar. De meeste stemmers zijn de verliezers...
Goede vraag...

Het nut zit hem in het saboteren van de politiek... De kracht van Wilders is sabotage van de politiek... En die sabotage van de politiek is de stemmentrekker, dus ze zijn gek als ze gaan regeren... Ze kijken wel uit... In Almere zagen we dat al... En zo zal het structureel gaan... Dit is nieuw in de politiek, een partij die zich verzet tegen de gang van de politiek... Maar het duurt zolang het duurt... En daarna zal het spelletje snel afgelopen zijn, want in de oppositie kun je alleen remmen en de maatschappij wil gas geven, dus dit is een eendagsvlieg... Het is zo weer voorbij...