hoeveel mag ik bijverdienen als ik wajong heb?

Ik heb sinds kort een wajong en werk al een Jaar bij een Distributie centrum en me contract is al bijna afgelopen maar ik heb nu vakantie en verdien rond de 400 euro maar is dat dan niet veel's te veel?
ik heb studiefinaciering basis aanvullend beurs is nog niet geaccepteerd missen nog gegevens, Leeftijd 18 jaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je hebt niet vermeld hoeveel uur je werkt. Ik ga even uit van 'fulltime'.

Het minimumjeugdloon voor een fulltime werkende 18-jarige is bruto 675,95/maand. Als je bruto minder verdient dan euro 506,96/maand dan krijg je aanvullend nog een Wajonguitkering.
Een Wajong-uitkering geldt voor de studiefinanciering ook als bijverdienste.

De grens voor "bijverdienen" is in 2014 € 13.729,80 belastbaar loon. Als je in een jaar meer bijverdient dan dat bedrag moet je de studiefinanciering stopzetten.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo
Het is een Vakantie baan en ik werk 19u per week
Ik had net uwv gebeld en ze zeiden dat ik max 170euro mag bijverdienen en hoger dan dat heeft invloed op me uitkering,

Andere antwoorden (1)

Misschien kan je hier iets uithalen.

Er staat in ieder geval wel bij dat je bij Wajong studiefinanciering mag hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat is het 75% van het mininum loon dan ben niet zo goed met zulke berekeningen