Ja, officieel heeft hij/zij recht op aanvulling met wachtgeld.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja.

Verschillende wethouders die dit betreft vinden dit ook heel normaal, om verschillende redenen.
- omdat het een wettelijke regeling is.
- omdat ze er niet zelf voor gekozen hebben om minder te werken maar omdat dit een gevolg is van een situatie waarop ze zelf geen invloed hebben (de verkiezingsuitslag/de formatie)
- omdat ze in werkelijkheid niet minder uren maken ook al werken ze op papier bijv. 75%.
- omdat ze ook verplichtingen hebben als een koophuis, vaste lasten e.d.

Een wethouder in een regionale klant maakte een vergelijking met deeltijd-ww voor ontslagen werknemers. Die vergelijking gaat echter mank: de ww is een werknemersverzekering en er is premie voor betaald. Wethouders zijn echter niet in loondienst van de gemeente.
Computoon