Welke president kan Nederland uit de crisis helpen na 9 juni?

Toegevoegd na 19 minuten:
MINISTER-PRESIDENT BEDOEL IK

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een president kan dat niet alleen. Uit een crisis komen heeft met veel meer factoren te maken.

De economie moet weer groeien. De consument moet weer vertrouwen hebben in de toekomst én de politiek.
De arbeidsmarkt moet zich weer stabiliseren etc.
Daarnaast moet ook in de rest van de wereld de crisis oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Job Cohen...

Toegevoegd na 58 seconden:
Die man heeft charisma... En stijl... Wilders heeft dat allemaal niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er geen een president is die het kan we zullen het allemaal samen moeten doen.
In heel de wereld

Toegevoegd na 1 minuut:
De crisis stopt niet bij de grens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien Nederland geen president kent vermoed ik geen een.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx :-) but it is the true.
Geen enkele president daar wij een monarchie zijn. Als je minister-president bedoeld, ook geen daar er geen goede kandidaten zijn en het draagvlak erg klein. De volgende minister-president zal dan ook een tussen paus worden, in afwachting op beter tijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkele minister-president kan dat.
Zoveel macht heeft zo'n man of vrouw niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elk geval een die niet besmet is met het gebekvecht van het huidige kabinet.
Een nieuwe.
Beter zou het m.i zijn dat er een nationaal kabinet komt.
Met een gezamenlijke opdracht. Pijn zal het doen.
Maar (eerlijk) gedeelde pijn is goed te verdragen.
Elke partij heeft mensen die uitstekend kunnen samenwerken.
De haantjes ,de nummers 1 in de pikorde, moeten wat meer op de achtergrond blijven.
Elke partij moet water bij de wijn doen.Harde standpunten de komende 4 jaar verzachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koningin Beatrix. Wij zijn een koninkrijk en hebben geen president.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan de Minister President niet. Dat zullen jij en ik moeten doen. Hierbij worden we geholpen door het rijk die op sommige punten maatregelen treffen.

Waar we in ieder geval mee moeten beginnen is om normaal te blijven leven. Verder zullen we bereid moeten zijn om in te leveren en langer door te werken.
Zie eens af van je "rechten" en neem hierdoor genoegen met minder. Uiteindelijk is minder altijd meer.

Het grote probleem in ons land is echter dat als je aan ons glazen huisje komt iedereen begint te mopperen en overal tegen is. Dit komt hoofdzakelijk omdat we te verwent zijn in Nederland en een mens per definitie bang is om te veranderen. We hechten teveel aan ons oude vertrouwde stelsel.

Dus: De minister president die er na 9 juni komt heeft alleen de taak om de maatregel die genomen moeten worden te brengen en uit te leggen. Wij zullen ze moeten uitvoeren en als iedereen hier nu eens aan mee werkt dan komt het allemaal wel weer goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Crisis? Wat voor crisis?

Toegevoegd na 15 minuten:
Er zijn wel meer crisis in Nederland maar enkel als het om geld gaat noemen we het DE crisis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat het nog heel erg goed in Nederland; het welvaartspeil ligt hoger dan 10, 20. 30, 40 of 50 jaar (etc) geleden.

We praten elkaar een crisis aan, omdat de economische groei stagneert, en we even een paar jaar niet meer veel rijker worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat of valt niet met 1 politicus alleen, en zeker niet bij een landje dat al eeuwen afhankelijk is van im- en enport alleen.
Als je toch een naam wilt horen dan denk ik dat onze huidige president zo verkeerd nog niet is. Laat 'm z'n termijn gewoon afmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bastiaan Johannis (Bas) van der Vlies

De langstzittende kamerlid momenteel, dus hij heeft heel wat ervaring. Hij is geen populist, maar wel een beetje gereformeerd...

Oh...helpt ons...redt ons Bas!