Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je binnenkort je eigen groenten niet meer verbouwen?

Ik hoorde dit onlangs, nieuwe plannen van de regering.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
999
Poet
10 jaar geleden
Je doelt wsl hierop:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3435207/2013/05/02/Brussel-bemoei-je-niet-met-onze-moestuintjes.dhtml
Poet
10 jaar geleden
Je kunt een petitie tekenen hiertegen:
http://www.avaaz.org/en/monsanto_vs_mother_earth_loc/?cbJACeb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet, ik vind het vreemd dat mensen daar aandacht aan schenken en ik erger me aan de vele keren dat ik het op Facebook zie langskomen, en de emoties die het bij mijn 'vrienden' los schijnt te wekken. Ik heb dan altijd zoiets als: Jeetje, zijn die nu écht zó dom om dat te geloven? En terzelfdertijd zijn ze ook zo dom van de Amerikanen te geloven met hun 'er-zijn-geen-aliens-campagne'. Dan denk ik vaak, laat ik me gewoon terugtrekken uit deze wereld :p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er was wel sprake van, maar omdat er zoveel protest kwam is de wet opgeschort.
Dus ja, je mag gewoon je eigen zaden gebruiken om groenten te telen, want de wet die jij denk ik bedoelt gaat om de zaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou te gek voor woorden zijn als je je eigen kropjes sla niet meer mocht telen, haha..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je mag je eigen groenten blijven verbouwen. Er komen strengere regels voor zaaizaad, maar dat gaat alleen op voor commercieel geteelde gewassen. Particulieren en hobbymatige kwekers mogen zelf gewassen verbouwen met zelf veredelde zaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gelukkig! Dank u wel voor de verheldering!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding