Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vroeger ging het cda hier in het dorp erop uit om stembijetten bij bejaarden op te halen. Is dat nu dus "not done"?

Bejaarden stemden gewoon cda, dat was gewoon zo. Er zat wel eens een rooie rakker tussen maar die werd min of meer dement verklaard.
Ik weet nog dat ze (iemand van het cda) bij mijn opa en oma binnen zat om een handtekening en dat mijn pa daar een stokje voor stak.

Dat was vroeger, jaren 70/80 kan ik me nog herinneren. Toen was het normaal, tenminste hier in Brabant.

Maar nu doet het cda dat niet meer zo?

Ik had een beetje flash back gevoelens na dat pvda debakel in Rotterdam vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brabant? Limburg?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Mag absoluut niet inderdaad. Dit is verkiezingsfraude en strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was niet alleen het CDA, maar ik weet het ook van andere partijen, dat er even iemand kwam "praten"en vervolgens met de stemkaart vertrok. Nog steeds kunnen er mensen gemachtigd worden en dus wordt er ook nog steeds misbruik van gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nu "not done", maar dat was het vroeger ook al.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is het CDA mee gestopt nadat de Kieswet werd veranderd. Het is niet alleen not done, maar ook strafbaar. Zoals je al beschrijft, blijft er met deze methodes weinig over van de vrijheid om te kiezen over de partij die het beste aansluit bij jouw overtuiging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de partij van wilders doen dat nu via internet,ze zeggen dat mag wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding