Informatie over openbare opdrachten, hoe opvragen, welke wet kan ik mij op beroepen?

Ik wil graag achterhalen van openbare aanbestedingen wat hier op geboden is en aan wie deze uiteindelijk is gegund en voor welke prijs de aanbesteding uitgevoerd word.
Ik weet dat de burger hier recht op heeft, maar waar kan ik mij op beroepen?
Dus zeggen van: er bestaat hiervoor een wet, (maar welke en waar vind ik deze, van wanneer is deze wet er?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Overheden besteden grotere opdrachten aan via tendernet (zie bron).
Je kunt in het archief zoeken. Vervolgens bel / schrijf je de dienst die de opdracht heeft gegeven om te vragen wie de opdracht gekregen heeft. Zonodig zeg je erbij dat je een beroep doet op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In België heb je hiervoor het Bulletin der Aanbestedingen. Dit is online beschikbaar : www.bda-online.be
Zowel de nieuwe aanbestedingen evenals de gunningen worden hierop gepubliceerd.