kan je met nivo vmbo bassis militair worden?

k heb namelijk een laag nivo, en wil graag voor mij land dienen kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met vmbo kan dat zeker. Doe de VeVa-opleiding en dan kun je doorstromen als militair.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles kan jiawie: gewoon via een MBO2 opstromen. Praat met je decaan of mentor op je school.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Destroyer geeft inderdaad de juiste informatie. Met je basisdiploma kun je naar niveau 2 en dat staat op deze pagina: http://veva.nl/de-opleiding.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tip voor destroyer: het was goede informatie maar geef in dit geval een directe link, denk aan het niveau van de vraagsteller!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met Jiawie's niveau is niks mis:-) ff googlen naar veva en je krijgt alle informtie.

Antwoorden (2)

je kan zeker het leger in, een militaire opleiding kan iedereen volgen tenzij je bepaalde aandoening hebt( blind, doof etc ). De opleiding die je gedaan hebt zal natuurlijk wel verschil maken welke opleiding je kan doen, ik denk dat straaljager piloot lastig wordt maar waar een wil is, is een weg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u wel voor de snelle reactie.
Je kunt ook nog eerst een extra jaar/twee jaar benutten door een aanvullende studie te volgen: algemene ontwikkeling, Nederlandse taal, Engels, sporten, bijvoorbeeld op het ROC. Ik denk hierbij aan Toezicht en Veiligheid. Prima voorbereiding voor leger/politie.
Dat vormt je net een beetje meer zodat je wat steviger staat voordat je aan een functie in het leger begint.