Keuring CBR medische ? iemand ervaring hier mee ?

Goeden dag allemaal.

Ik heb zins kort mijn motorrijbewijs behaald, en ik heb zelf add. En mijn auto rijbewijs is nog 3 maanden geldig omdat ik vroeger met alcohol heb gereden.
Hebben ze me een rijbewijs van een jaar gegeven en terecht ben fout geweest.
Ik ben daarna weer aan een studie begonnen, maar ik kon het financieel niet op brengen om een auto te kopen. En ik heb van mijn rijbewijs daar na ook nooit meer gebruik gemaakt, en dus ook niet meer aangevraagd bij de gemeente. En nu in een keer willen ze mij voor een keuring gooien.
Nu moest ik ook bloed prikken, en naar psychiater die een positief rapport zal uitbrengen. (had ze gezegd). Maar als je een blowtje rookt blijft het langer in je bloed zitten dan alcohol. Maar ik had ook niet de mogelijkheid om te gaan rijden, dus ben in dat jaar nooit strafbaar bezig geweest En ik heb tot vandaag de dag geen voertuig gehad waar ik op kan rijden. Dus hoe zal het CBR dit beoordelen.
Heb me motor rijbewijs 1x gehaald mijn auto ook. Ben de eerste keer al eens door een keuring heen gekomen, waar ik ook een rijtest heb moeten doen. Waar niks aan op te merken was! Ik heb me motor gehaald 1600 euro (rijbewijs) motor al gekocht omdat ik er van uit was gegaan dat ik me rijbewijs zou krijgen. Door dat ik nog 3 maanden recht had op mijn rijbewijs.
Als ik afgekeurd wordt dan kost me totaal 5000 Euro. Want dan kan ik de motor dan wel verkopen.
Er zit 5 dagen tussen het blowen en bloed afname.
Hoe zal het cbr hier tegen aan zien iemand ervaring

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

kennelijk ben je destijds met heel veel alcohol op gepakt.

daarom kijkt het cbr nu of je geestelijk of lichamelijk wel in staat bent om een motorvoertuig te besturen. vandaar het gesprek met de psychiater en de lichamelijke testen.

blowen is inderdaad nog lange tijd na het daadwerkelijk roken terug te vinden bij onderzoek. kan best zijn dat cbr nu gaat concluderen, dat je nog steeds te veel stoffen gebruikt, die de rijvaardigheid ongunstig beinvloeden, waardoor je geen rijbewijs meer waard bent.

even afwachten nu. ik weet wel dat het cbr erg streng is.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
ok, dan gaat het bij de test dus niet zo zeer er om dat je een keer met te veel alcohol bent gepakt, maar dat je last hebt van add. slik je ook medicijnen, bijv Ritalin (methylfenidaat). add/adhd kunnen de rijvaardigheid ook sterk beinvloeden. vandaar dat er aanvankelijk door het cbr gekozen is, om je een rijbewijs voor slechts een jaar uit te reiken.
Geen ervaring mee

Maar kijk even op CBR.nl

En toets drugs in op zoeken

Daar staat dat bij drugs gebruik een urine test gedaan wordt!!

Tevens zit er al 5 dagen tussen blowen en bloed test dus ik Zou me hier niet zo druk om maken aangezien ze kijken naar het bloed of jij verslaafd ben aan alcohol

En stel dat ze het ook testen op blowen kunnen ze zien aan de hoeveelheid dat je niet elke dag blowt !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je afgekeurd word, mag je het na een jaartje weer proberen ;) dit kost je alleen geld voor de onderzoeken. De neuroloog die je gaat onderzoeken is duur, ongeveer 270 euro en dan de bloedafname nog en misschien urine controle, per stuk ongeveer 80 euro.

Weed blijft 2 maanden na je laatste "blow beurt" nog in je lichaam te zien, dus 5 dagen is ZEKER te weinig.

Gewoon niet meer blowen en drinken is mijn advies. Voor het CBR maakt het niet uit wat je doet, dus doe het voor jezelf en je toekomst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Raar dat ze die niet vrijgeven dan. Een rijbewijs is een rijbewijs denk ik dan. Maar goed, ze doen bij het CBR toch waar ze zelf zin in hebben en dat "spoedje" zou ik goed in de gaten houden. Bij een kennis van mij waren ze ineens zijn hele dosier kwijt. Hij had ook met spoed zijn rijbewijs nodig. Ik ken 4 mensen (vrienden/kenissen) die ook zo'n "test" hebben moeten doen, en bij allemaal duurde het langer dan gepland en niemand was te spreken over het CBR. Een erg laxe instantie waar je weinig tegen kunt doen helaas.