Waarom vinden er zoveel veranderingen plaats in de politiek?

Is het toch niet zon leuk beroep als ze gedacht hadden,moet men teveel uren werken of is er een andere reden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sgrijvvaus, kruip terug onder die rots waar je vandaan komt!

Antwoorden (3)

Wil je weten waarom Wouter Bos plotseling weg is, en Job Cohen zijn plaats inneemt?
Omdat er achter gesloten deuren is bekeken wat te doen tegen de dreiging van een Wilders aan de macht, straks in juni.
Omdat Cohen al jarenlang erg geliefd is bij het volk, hoopt men op deze manier een tegenoffensief te hebben voor de opkomst van Wilders.
Wouters heeft zich opgeofferd, Cohen wie weet ook.
Maar het is voor het goede doel.

Het klootjevolk hoort deze waarheid natuurlijk niet, die wordt voor het lapje gehouden met verhalen als 'ik wil mijn kinderen zien opgroeien'.
Maar als je even verder nadenkt, valt het kwartje toch vrij snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat ik het eens ben met deze analyse. Behalve dat van het 'klootjesvolk', maar ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dan ook sarcastisch bedoelt he!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kdacht het gisteren al deze analyse!! Ik ben pvv stemmer,maar toch + !! Tgaat spannend worden maar cohen kan nt debatteren. Pauw en Witteman haalde hem nog onderuit! Grtjs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, de complot theorieën komen alweer. Evenals de beschuldigingen. Maar ja wat wil je. Als men het niet weet dan wordt hij creatief en kunnen de (doom)gedachten op hol slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Complottheorieen? Kom op en denk na! Het is toch zo klaar als een klontje?
Ik vind het een mooie en goed doordachte actie trouwens, hier zijn knappe koppen bezig geweest.
het is toch domweg onnozel om te veronderstellen dat Wouter Bos opeens aus blau hineins z'n kinderen wil zien opgroeien en dat Job Cohen bij donderslag burgemeester af is en lijsttrekker van de pvda gaat worden?
Ff wakker worden joh!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles gaat men doen om Geert tegen tehouden. Maar hij is geliefd heel geliefd vooral bij ons limburgers!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan niet zo zijn dat Bos is opgestapt omdat hij niet meer de juiste man is om de PvdA naar een hoger plan te trekken. Bos is teveel beschadigd hiervoor. Job Cohen is dat wel. Zij mikken op de minister president schap. Moet het speciaal iets zijn om Geert Wilders de kop in te drukken?
Typische reacties van aanhangers van Geert Wilders.
Dit wordt graag gedacht door de aanhangers van GW. Want dan hebben zij nog steeds het idee alsof men bang is voor GW. Dus dat GW wel de machtigste is. Zo leiden ze geen gezichtsverlies. Maar ja, angst is wel de basis waarop GW zijn aanhang heeft gekregen. Dus iedereen is een beetje banger geworden. Ook de aanhang van Wilders. Elke partij doet het beste om zijn partij groot te maken. Dit is voor de PvdA een prima zet. Dat heeft niets en dan ook niets met GW te maken. Waarschijnlijk meer met het CDA.
Dat Job Cohen nu zo naar voren wordt geschoven, dat heeft men 4 jaar geleden ook gewild, maar toen was Cohen niet beschikbaar. Nu heeft de PvdA het opnieuw geprobeerd en met succes. En 4 jaar geleden was Wilders helemaal niet zo groot.
Deze actie heeft niets met Wilders te maken!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Petje af als je dit zelf bedacht heb. Of heb je dit van je vriend Wilders? Dan vind ik het minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het CDA?? Waarom moet de PvdA daar voor vrezen?? Willen ze dan zo graag n links kabinet? Whatever tgaat n stryd worden tussen Cohen en Geert!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is angst nu nodig. De CDA is gewoon de grote concurrent. Het is of Balkenende als MP of Cohen.
GW zie ik daar nog niet tussen zitten als MP. En natuurlijk gaat het tussen links en rechts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even voor iedereen die zou denken dat ik een Geert Wilders aanhanger ben: NO WAY!
Ik ben een ouderwetse SP stemmer
Maar ik ben wel in staat om 1 bij 1 op te tellen en iets verder te kijken dan mijn neus lang is.
En wat betreft die angst voor Wilders: Dat klopt!
Politiek is vooral gedachtenwerk... Dat verandert net zo snel als een droom kan veranderen...

Omdat de politiek een weergave is van de maatschappij... De politiek gooit zelf steeds weer de knuppel in het hoederhok, zij maakt de grote veranderingen in de samenleving...

Een politicus is iemand die moet blijven lachen ook als hem pijn gedaan wordt... Het werk van een politicus is niet leuk, het is macht en daar zijn mensen heel blij mee, het hebben van macht... En dat is zo verslavend dat ze alles op de koop toe nemen...

Macht is het meest verslavend goedje dat is bestaat... En daarom wil JP nog een keer dit land bestieren, vanwege de macht en niets anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou....waarlijk politiek denken en handelen gaat wel iets verder dan het geilen op macht. God zij dank.
Politiek is aan verandering onderhevig omdat de samenleving dat is. Er zijn verschillende redenen waarom politici weggaan. Het kan zijn dat de kiezer niet langer voor een persoon kiest, dat het vertrouwen is opgezegd, dat men niet langer achter een bepaalde kwestie staat, dat het imago in de weg staat, dat de samenwerking met de partij niet meer lekker verloopt, etc. In principe ben je geen politicus voor het leven maar voor een bepaalde tijd, hoewel er veel voorbeelden zijn van politici die er al tientallen jaren of hun hele werkende leven mee bezig zijn, maar dit laatste komt dan omdat deze personen al tientallen jaren voldoende vertrouwen krijgen van de kiezer en van de partij, en omdat deze mensen zich blijkbaar op hun plek voelen. Maar zonder dit vertrouwen kun je geen politicus zijn.