hoe ziet de poltitie er over paar jaar uit ?

Rijden ze dan nog steeds in zelfde auto`s als, zijn ze het zelfde bewapend , ect.

of worden hun gewoon modern wat je ook in films ziet ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Hun werk blijft hetzelfde, maar sommige details veranderen:
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Dan zal iedere politie agent een taser bij hebben
en zullen de auto's wel hybride zijn

op de onderstaande link staan de veranderingen van een aantal politie regio's tot 2013
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heeft elke agent een camera op zijn pet... En hij heeft een bodyscanner in zijn bril, dan kijkt hij bij iedereen door de kleren heen... Er is geen tekort aan politiemensen (daarom) ...

En over nog een paar jaar moeten wij dat als burger ook allemaal in ons kledingpakket hebben...

Ja die worden modern, die politiemensen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor, ze worden steeds moderner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politie loopt meestal behoorlijk achter met het volgen van ontwikkelingen. Moderne snufjes die de gemiddelde scholier al in zijn bezit heeft, worden pas jaren later geintroduceerd bij de politie. En dan het liefst eerst nog opnieuw het wiel weer uitvinden.

Trouwens, als de politie wel een keer vlot wil mee gaan met de tijd, is het meestal de politiek die daar weer een stokje voor steekt.

Kortom; Denk dat over een paar jaar er nog niet veel veranderd is bij de politie.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Multiecultie maar met meer gezag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant. Kan je daar meer over vertellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er meer mensen met diverse achtergronden het vak politie interesant gaan vinden en dat we in gaan zien dat er meer gezag moet komen.
Op dit moment wordt er geexperimenteerd met camera's op de pet of helm, of in/op de auto.. Meldkamer kan dan live meekijken. Heeft voordelen, omdat de beelden gebruikt kunnen worden als bewijslast. Tevens kan meldkamer live beslissen of er extra actie ondernomen moet worden, bijv extra inzet sturen.

Verder worden steeds meer voertuigen uitgerust met camera's die kentekens kunnen scannen. Perfect voor handhaving, al moet er nog gesleuteld worden aan de wetgeving over waar de gegevens voor gebruikt mogen worden.

Taser wordt getest door het AT. Is de vraag of de normale straatdiender hier ook mee uitgerust gaat worden. Zou een mooi middel zijn, dat het gebruik van het dienstvuurwapen minder snel noodzakelijk maakt. Kan dus levens sparen.

De portofoon zal uitgerust worden met GPStrackingsystem, zodat meldkamer kan zien waar de afzonderlijke agenten zich bevinden. Komt veiligheid bij noodsituaties erg ten goede en tevens kan er beter aangestuurd worden naar meldingen. De dichtstbijzijnde agent krijgt de melding. Is nu dus nog niet het geval.

Iets heel simpels: elke auto wordt uitgerust met een navigatiesysteem. Bijna niet te geloven, maar heel veel politieauto's hebben op dit moment nog geen TomTom.

Verder verwacht ik niet heel veel veranderingen de aankomende jaren.