Mogen inwoners van utopia woensdag ook gaan stemmen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van de wet wel. Wat er in hun contract staat met Endemol over het verlaten van Utopia weet ik niet. Ik denk niet dat ze zullen gaan...Maar wettelijk gezien mogen ze gewoon stemmen. Overigens gaat niet iedereen stemmen. Zo woon ik in Alkmaar, en hier wordt niet gestemd. Niet dat Alkmaar niet meer democratisch is, maar volgend jaar gaan we samen met twee andere gemeente en daarom is hier de verkiezing uitgesteld tot volgend jaar. Dus als één van de deelnemers hier uit de regio komt, mag hij niet stemmen ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wordt lastig, dan moeten ze naar hun eigen woonplaats. Ze kunnen wel iemand machtigen maar die had dan de afgelopen weken wel langs moeten komen daar.

Het beste antwoord

Ja, ze zijn nog steeds Nederlands staatsburger , wellicht zullen ze iemand moeten machtigen.