Rotterdam gaat stemmen hertellen; maar waar zijn die stembiljetten bewaard? En hoe lang gebeurd dat?

Ik vraag me dat af... en ook: binnen welke termijn mag zo'n hertelling gedaan worden? Ik neem aan dat het op een bepaald moment toch te laat is....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was dit niet de vraag uit de rubriek "Next question" van de NRC Next?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van 11 maart 2010, dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, egel.. ksla u muil! hahaha :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75: Serieus? Kun je er on-line bij of moet je dan abonnee zijn?? @boterham --> Ik ben een zee-egel! (zie laatste filmpje)

Het beste antwoord

De Burgemeester heeft de stembiljetten in bewaring
Een dag na de verkiezingn is er een openbare zitting van de centrale kiescentrum.
Tijdens deze zitting kan men bezwaar maken tegen de uitslag en gang van zaken tijdens de verkiezingen.
Mocht er bezwaar zijn zal de burgemeester de verzegelde stembiljetten weer moeten overhandigen aan het centrale kiescentrum.
Deze gaat dan over tot hertelling van al deze handelingen wordt een proces-verbaal opgemaakt.
Na de hertelling is er op nieuw een openbare zitting waarin de uitslag van het centrale kiescentrum bekend wordt gemaakt.

Toegevoegd na 33 seconden:
de bewarings termijn ben ik nog aan het uitzoeken

Toegevoegd na 1 dag:
op je tweede vraag heb ik even contact op gezocht met de kiesraad voor zekerheid
stembiljetten moeten 3 maanden bewaard blijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks! precies wat ik wilde weten :)