Waarom spreekt een Russische president vrijwel nooit Engels in het openbaar?

Naar mijn weten heb ik dat nooit gezien op tv.
Ik neem aan dat een russiche president toch wel iets van Engels kan.
Wat ik wel zag op yt is dat Poetin een liedje aan het zingen was in het Engels, maar goed dat is iets anders.
Ook hij heb ik nooit Engels horen spreken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn ook bar weinig Amerikaanse presidenten welke Russisch spreken. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt, maar Russisch is ook geen wereldtaal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel hoor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldtaal
En in top 10 nog boven Engels ook.
http://top-10-lijstjes.plazilla.com/de-top-10-van-meest-gesproken-talen-ter-wereld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laatste is fout. Niet boven Engels maar wel in de top 10. :)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
simpel: hij kan geen Engels. Moeten we van iedereen verwachten dat hij Engels kan?

Het beste antwoord

Die mannen hebben een vreselijk groot ego. Dus als hij niet een werkelijk heel goede beheersing heeft van een buitenlandse taal begint-ie er niet aan in het openbaar. Je zou eens een verkeerd woord kunnen kiezen, of het heeft een raar accent. Dan ga je (in hun beleving) af als een gieter.
teusvh
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze willen niet falen, vaak worden woorden in een andere taal totaal anders opgevat, dan dat ze in je moedertaal betekenen. Er zijn wel presidenten die hierdoor de wereldpers hebben gehaald. Verkeerde vertalingen schrijven geschiedenis, dat willen ze niet meemaken. Daarom is het makkelijker een tolk in te schakelen, dan een taal te spreken die je niet perfect beheerst.
http://www.bol.com/nl/p/i-always-get-my-sin/1001004002618081/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus. en voor westerlingen is met name russisch een ongelofelijk moeilijke taal qua uitspraak. je wilt geen 'rabarber' zeggen in plaats van 'werken'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ja Russisch is voor ons niet te doen :)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hij heeft voor de KGB gewerkt. Natuurlijk kan hij vloeiend Engels praten dat werd er ingestampt bij KGBers. Maar dat betekend niet dat ze dat hoeven te gebruiken wanneer het niet nodig is. Ze zijn trots op hun land en taal en vinden daarom dat ze zich niet hoeven aan te passen. Begrijp ik heel goed. Waarom zouden anderen zich altijd moeten aanpassen aan vooral de USA
Omdat het wellicht een vrij logische keuze is om je onderdanen toe te spreken in de eigen moedertaal. Dit geldt dus niet alleen voor de Russische president.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij heeft voor de KGB gewerkt. Natuurlijk kan hij vloeiend Engels praten dat werd er ingestampt bij KGBers. Maar dat betekend niet dat ze dat hoeven te gebruiken wanneer het niet nodig is. Ze zijn trots op hun land en taal en vinden daarom dat ze zich niet hoeven aan te passen. Begrijp ik heel goed. Waarom zouden ze.