Wat zouden de voor- en nadelen zijn, als je ook kon 'minnen' bij verkiezingen?

Dus als je van 1 partij je voorkeur kunt aangeven en dat je van een andere kunt aangeven dat je die beslist niet verkozen wilt zien worden.

Ook als het om personen gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een interessante vraag! Ik denk dat het een heleboel uitmaakt qua uitkomst. Als je naast de 'gewone' stemmen ook een lijst met minnen legt, heb je twee keer te maken met restzetels. Bijzonder interessant hoe zich dat zal ontwikkelen.

Het voordeel is dat mensen meer kunnen kiezen/meer invloed kunnen uitoefenen op de uitkomst.

Het nadeel wat ik zou kunnen bedenken is dat de uitkomst dan misschien niet meer 'eerlijk' is. Mensen kunnen afspreken om bijvoorbeeld met heel veel mensen een partij weg te stemmen (of, naar beneden stemmen). Je bent voorzichtiger met je gewone stem denk ik.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou daarvan een voorstander zijn om aan te geven welke coalitie er mag komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is dit een mening en geen antwoord op de vraag.