Is er wel eens een homo-actie geweest in een moskee of zijn homo's helemaal Islam en geaccepteerd?

Ik hoor regelmatig dat de Islam liefde zou zijn. Nou, hoe welkom is een uitgesproken moslimhomo/lesbo dan in zijn / haar moskee?

Net zo welkom als sinds vandaag homo's in de Katholieke kerk in Nederland?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In moslimlanden wordt zelfs het bestaan van homosexualiteit ontkend. Het bestaat niet.
Dus er is niet eens de vraag naar acceptatie. Het hoeft niet te worden geaccepteerd, want het is er niet.

Maar ook in onze cultuur was het tot ong. begin vorige eeuw een absoluut niet-besproken, zelfs buiten iedere ervaring staand gegeven. Ik heb een boek gelezen: the well of loneliness. over een vrouw die een verklaring zocht voor haar vreemde gevoelens, en over het gevoel van eenzaamheid. Bekend zijn de geschiedenissen van Virginia Woolf (was voor het gemak met een homo getrouwd) en van de dichter..... kan nu even niet op zijn naam komen.
Waarmee ik wil zeggen: we doen nu net of we homosexualiteit ten onzent altijd gewoon hebben gevonden. Dat is echt niet zo.

In de cultus, de vastgelegde regels voor een cultuur, waarvan de godsdienst onderdeel uitmaakt, wordt uitgegaan van het eerste doel van een maatschappij, van een volk: n.l, zorgen voor het voortbestaan. Homo s zorgen niet voor nageslacht, en ik denk dat het daarom taboe was, niet wenselijk, niet geoorloofd, zondig.
Ik denk dat wij nu wel genoeg vermenigvuldigd zijn en dat er daarom meer acceptatie, meer ruimte voor homifilie is.

Behalve individuen met een vrije wil, ben je als mens ook onderdeel van allerlei processen in de maatschappij.

Er zijn ook culturen waar vrouwen een absoluut onleefbaar leven hebben. Nauwelijks bestaansrecht.

Wat hebben we het inmiddels toch goed hier!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee ze zijn niet en NOOIT welkom
Echt niet daar is Islam zeeer streng in...

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus ze worden nooit geaaccepteerd. Ook lesbies.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in de Islam heb je stromingen net als in het christendom.
De meeste katholieke priesters accepteren homo's, alleen een paar niet. Realiseer je je wel dat de meeste priesters zelf homofiel zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap je antwoord niet. Bedoel je dat er moskeeen zijn waar homo's welkom zijn en andere waar ze niet welkom zijn? Dat de meeste priester homo zijn heeft toch niets met de vraag te maken. Wel? Als je een antwoord geeft dan graag een die niet 10 vragen oproept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn in de Islam liberale stromingen die homosexualiteit toestaan tussen gelijkwaardige mensen. Die lezen de Koran dus anders, er staat nergens in de Koran dat deze vorm van homosexualiteit verboden is volgens hun. In Nederland overheerst de orthodoxe variant van de Islam. We moeten de liberale moslims meer ruimte geven in Nederland, en niet alles op een hoop gooien.
Nog een opmerking: Islam betekent: overgave (aan de wetten van Allah) en niet liefde, zoals je beweert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De priesters accepteren wel homo's,zelfs als je samenwoont,maar ze accepteren praktizerende homo's niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Priesters moeten een enorm innerlijk gevecht moeten leveren om geen sexuele handelingen te verrichten. Als andere katholieke homo's lekker kunnen vrijen met hun vriendje, dan kunnen ze heel jaloers zijn en zelfs kwaadaardig worden.
Homo zijn is absoluut n taboe in de moslimcultuur!! Maar k wil ze niet te eten geven die toch n relatie met n man of vrouw hebben ondanks dat de islam t verbied! Zeer triest dat men dat niet accepteert en mensen alles stiekem moeten doen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij bij een bezoek in Jordanië (wat een redelijk 'gematigd' land is) verteld is door een homo, is, dat, als er op welke manier dan ook ooit uit zou lekken, dat hij homo is, dat hij dan door zijn familie vermoord zou worden.
Dus homo's zijn absoluut níét geaccepteerd in de Islam...
Ik denk, dat het ook voor Nederlandse homo's met een mohammedaans geloof, en een familie hier, nog bijna onmogelijk is om uit de kast te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of homo's al dan niet geaccepteerd worden door moslims ligt volgens mij iets genuanceerder. Er zijn natuurlijk best moslims die geen problemen hebben met homo's. In een arabisch land ligt dat gevoeliger dan in een westers land. Dat maakt 'homovrees' niet alleen religiegebonden, maar ook cultuurgebonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap je nuance niet..... Is je nuance bedoeld als excuus ter verdediging van niet-acceptatie van homo's? En bedoel je dat homo's in een westers land wel geaccpteerd worden door de Islam, moslims? Dus in Nederland heeft een moslim-homo niets te vrezen van zijn mede-moslims, en in Irak bijv. volgens jou wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat een moskee er een 'homo-beleid' op na houdt, maar ik bedoel dat je niet kunt spreken over àlle moslims die homovrees zouden hebben.
Ik denk persoonlijk dat er minder homo-haters zijn onder de westerse moslims dan onder bijvoorbeeld afrikaanse of arabische moslims. Ik ken zowel Afrikaanse als westerse moslims en constateer een verschil, maar zeg daarmee ook weer niet dat àlle westerse moslims homo-vriendelijk zijn.
De nuance geeft juist aan dat homovrees niet alleen door religie hoeft te komen, maar ook door cultuur kan komen. Er zijn bovendien veel christenen die niet naar de kerk gaan omdat ze het niet eens zijn met bijvoorbeeld het homo-beleid van de kerk. Zo zijn er ook moslims die het niet eens zijn met het homo-beleid van de moskee. Welke moskee homovriendelijk is weet ik niet, ik kan je wel vertellen welke moslims homovriendelijk zijn, maar goed.. daar zitten zij dan weer niet op te wachten ;)
Er zijn twee mogelijkheden; zoals binnen zoveel culturen en religies is homosexualiteit ook daar een taboe. Mogelijkheid twee wordt uit de doeken gedaan door de president van de Islamitische Republike Iran in het onderstaande filmpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna alle godsdiensten en dus ook de islam zijn in dat opzicht zeer onverdraagzaam.
Ze prediken allemaal liefde,maar ondertussen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen niet.

Ik zou het ook niet uitproberen, er zijn zelfs nog steeds moskeeën waar de heersende mening is dat homo's met hun hoofd naar beneden van een flatgebouw af gegooid moeten worden.

In mijn stad hebben we de gevolgen van die houding gezien. Toen een lesbisch stel hun wijk uit geterroriseerd werd. Toen een transseksueel hetzelfde gebeurde.

Maar uiteraard is Islam vrede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar het sarcasme...