Mag je iemand die onnodig links blijft rijden rechts inhalen?

Het mag beide niet, maar als je er rechts achter blijft hangen dan maak je de file problematiek alleen maar erger.
In dit geval lijkt de uitzondering op de regel valide. Maar vind oom agent dat ook?

vindt....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Hij dwingt jou om rechts in te halen. Als je hiervoor een bekeuring krijgt, zorgt je ervoor dat de agent dat opschrijft op het proces-verbaal. Daarna laat je het voorkomen en zie je bekeuring verdwijnen.

Maar goed, het is allemaal eens symptoom van hufterigheid. Het wordt tijd dat iedereen een puntenrijbewijs krijgt. Waar wachten ze op in Den Haag?? Je zal een keertje extra nadenken als je je rijbewijs ermee kan verspelen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee het mag niet en als je gesnapt wordt krijg je toch echt een bekeuring voor rechts inhalen. Snelheid minderen is misschien een optie, zoda de linkshanger er voorbij kan en weer kan invoegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oom agent schrijft maar al te graag een boete voor je uit. (je bent gelijk een 'wegmisbruiker')
net als degene die onodig links bleef rijden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dat mag niet. Frustrerend maar je krijgt echt een flinke bon als je er op betrapt wordt.

Rechts inhalen mag alleen in een file of als je op een in/uitvoegstrook rijdt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oprotten gewoon rechts inhalen even "eikel"-met een gebaar dat' ie naar rechts moet-roepen en dan keihard ervoorbij, laterss.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Kweenie;

Zoals je zelf al zegt, het 'mag' niet. Onnodig links rijden mag echter ook niet. Als ik zo'n volhardende linksplakker (niet na de eerste tien tellen natuurlijk) veilig rechts voorbij kan zonder te versnellen zal ik dat zo nu en dan niet laten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je op de vluchtstrook rijdt, wordt de file ook korter. Maar dat mag allen van Rita Verdonk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
inhalen is een gevaarlijke maneuvre. dus wanneer je rechts inhaalt, doe dat dan zo snel en zo hard mogelijk met veel geluid en lichtsignalen. Zo dragen we allemaal bij aan veilig verkeer in Nederland
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals de meeste bovenstaande reacties al zeggen: het mag niet.
Maar wat ik nog niet gelezen heb, is dat het rechts inhalen een hogere boete oplevert, dan onnodig links rijden.
(wat ik aan de ene kant belachelijk vind en aan de andere kant begrijpelijk, want aan rechts inhalen kleven meer risico's)