Waar kun je een vraag stellen aan een politieke partij?

Ik wil graag een vraag aan verschillende politieke partijen stellen. Die vraag is voor mij belangrijk om een keus te maken, maar ik kom hem nooit tegen in interviews of in de standpunten van een partij. Waar kan ik die nou stellen zodat ze hem vrijwel zeker antwoorden? In het openbaar zou mooi zijn, dan hebben meer mensen er wat aan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twitter, facebook, e-mail, brief. Je zoekt een politicus van een bepaalde partij en legt de issue voor via een van deze media en als het goed is krijg je antwoord.
Antoni
10 jaar geleden
MrTomaat, hierbij moet wel aangetekend worden dat het mogelijk is, dat een assistent van de politicus namens hem of haar antwoordt. Een goed politicus zal het antwoord van tevoren controleren, maar het is dus niet atijd zeker dat hij of zij persoonlijk antwoord geeft op een vraag. Dit is in ieder geval mijn ervaring (geweest).

Antwoorden (2)

Tja je zoekt per partij de woordvoerder van het onderwerp waar jij een vraag of mening over wil horen op , stuurt hem of haar een mail met je vragen . Eerst met iets over je zelf dan wat je vraag en waarom die vraag . Stuur het evt naar alle fracties ! En ja ! Je krijgt heel vaak antwoord :):) ja ja of zelfs een uitnodiging is mij zelf gebeurd voor een toelichting . Dus geen zekerheid maar wel grote kans . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ga ik doen. Ik hoopte dat er misschien iets openbaars is waar je he vraag kunt stellen zodat meer mensen er wat aan hebben, en partijen een beetje "verplicht" zijn mijn vraag te beantwoorden.
Wilt u uw vragen stellen aan de plaatselijke politiek, dan moet u zich natuurlijk richten tot een gemeenteraadslid. Ook kunnen vragen ingediend worden bijvoorbeeld via een Sociale Raadsman of via de gemeentelijke Ombudsman. In deze laatste situatie gaat het vrijwel altijd om problemen waar de burger niet doorheen komt.

Als u (via-via) een Tweede Kamerlid kent kunt u die benaderen. Zij zetten zich soms in voor individuele burgers. Burgers richten zich als ze door overheidsmaatregelen in de knel komen vaak via brieven of e-mails tot een Kamerlid. Kamerleden weten als regel beter de weg naar instanties dan burgers. Een probleem van een burger kan ook leiden tot het stellen van schriftelijke vragen door het Kamerlid.

Dan is er ook nog de speciale Kamercommissie, de commissie voor de verzoekschriften, die burgers kan helpen bij oplossen van een probleem. De commissie kan hierbij overleggen met een minister of staatssecretaris of deze om inlichtingen vragen. Vaak nodigt de commissie de indiener van het verzoekschrift uit om het verzoek toe te lichten. Ook de betrokken bewindspersoon wordt op de hoogte gesteld. Deze moet binnen zes weken reageren. Uiteindelijk stelt de commissie voor de verzoekschriften een verslag op, dat door de Tweede Kamer moet worden goedgekeurd, hetgeen vrijwel altijd gebeurt
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en iedereen gaat vervolgens door met wat hij al aan het doen was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat mij echt om de visie van de partijen, niet om een specifieke situatie. Ik denk dat ik dan beter de landelijke partij kan benaderen. Ik hoopte dat verschillende partijen misschien iets openbaars hebben waar je je vraag kunt stellen zodat meer mensen er iets aan hebben.