Waarvoor en waar gaat het geld naartoe wat de Europese commissie int door boetes ?

De Europese commissie geeft Nederlandse bedrijven vaak een boete Nou vraag ik me af of dit geld terug vloeit naar nederland en wat er met dit geld gedaan word

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

In Belgie zijn boetes gegeven voor kartelvorming bij bierbrouwerijen. Daaruit het onderstaande citaat:
"Bestemming van de boetes
De ondernemingen beschikken over drie maanden om de opgelegde boete te betalen. Boetes worden, als ze definitief zijn, bij de algemene begroting van de Europese Unie geteld. De totale begroting van de EU is vooraf bepaald en onverwachte inkomsten worden afgetrokken van de bijdragen van de lidstaten aan de EU-begroting, ten voordele van de Europese belastingbetaler. "
Waarschijnlijk lijkt me dat dit een algemene lijn is bij het opleggen van boetes.