Hoe om te gaan met nalatige instanties?

Wat moet je doen als je een jaar later een rekening moet betalen die ze toentertijd niet hebben kunnen incasseren.

Waarom duurt zoiets een jaar en krijg je ook geen herinnering en kan je wel gebruik maken van de dienst.

Kan je iets doen tegen nalatige instanties ondanks dat je zelf ook een beetje nalatig ben geweest met de controle?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou even navragen bij een juridische instantie of die rekening nog altijd betaald moet worden..of die niet verjaard is ondanks dat je van de dienst gebruikt hebt gemaakt.. jij bent ook nalatig geweest maar het is volgens mij de taak van de instantie om je in te seinen of anders de dienst te beëindigen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan bezwaar maken. Maar even een telefoontje met je klacht werkt beter. Laat je dan niet afschepen en vraag naar en leidinggevende!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, kun je volgens mij niet veel aan doen. veel instanties maken een keer per jaar de definitieve balans op en sturen dan dus ook de laatste rekening / aanmaning. Iets van deze strekking staat vaak ook in de voorwaarden (die kleine lettertjes die je 13 jaar geleden hebt gekregen en natuurlijk al lang niet meer hebt)

Kan natuurlijk dat een nabetaling nogal rauw op je dak valt, maar ip wist je al dat je het moest betalen, dus had je ook zelf actie kunnen ondernemen.

Het enige dat je kunt doen is de zielige, domme klant uithangen en hopen op coulance als je belt en vervolgens een brief schrijft. Moet je wel een goed verhaal hebben.

Het feit dat je nu nog klant bent, werkt in dat geval denk ik niet in je voordeel. Was je al 2 jaar geen klant meer, kun je het nog gooien op 'echt helemaal vergeten, zo lang geleden, etc.', maar als je ondertussen de stroom of de internetverbinding van het bedrijf nog gewoon gebruikt werkt dat ook niet echt.