hoeveel kost de eerste kamer?

Hoeveel kost de eerste kamer in totaal?
Dit is dus een opsomming van loonkosten, onderhoudskosten, reisvergoedingen, etc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is allemaal te vinden in dit document: "Raming der voor de Eerste Kamer in 2014 benodigde uitgaven, evenals aanwijzing en raming van de ontvangsten", te vinden op deze website: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-CIII-A.html

De totale begrote uitgaven voor 2014 zijn € 11.589.000,-. De verwachte ontvangsten zijn € 91.000,-.

In 2013 waren/zijn deze bedragen respectievelijk € 13.595.000,- en € 90.000,-.

Het belangrijkste plaatje uit het document vind je onder mijn antwoord.

Toegevoegd na 1 dag:
Het grote verschil tussen de uitgaven van het jaar 2013 en die van andere jaren is te verklaren door de uitgaven van meer dan € 2.000.000,- voor de Verenigde Vergadering van de Eerste en Tweede Kamer.

Op 30 april 2013 was er een hele bijzondere Verenigde Vergadering, namelijk die waarbij een nieuw staatshoofd werd ingehuldigd. Dat heeft allemaal blijkbaar aardig wat gekost...
Antoni