Ik denk dat men moedwillig deze situatie gekweekt heeft, om deze verkiezingen te beinvloeden. Het gaat zeker invloed hebben op het kiesgedrag van de gemeenteraadsverkiezingen. Ik denk ook dat men niet voor niets de oude koeien van zeven jaar gelden weer uit de sloot heeft getrokken om de CDA een behoorlijke hak te zetten. Niet leuk maar dat is de politiek momenteel. Het is nog net geen voetbal!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat het zeker invloed zal hebben.
Mensen die nu twijfelen zullen daardoor misschien sneller een keuze maken voor een partij die ze wellicht eerst niet zouden kiezen. Wat ook tot de mogelijkheden behoort is, dat als het kabinet valt, de opkomst voor de gemeenteraadsverkiezingen misschien stijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn inzien niet,want de gemeenteraadsverkiezingen die staan hier altijd al op een laag pitje,met een lage opkomst.
Misschien dat een hoop mensen denken,bekijk het nu helemaal maar.
Degene die altijd al gingen stemmen ,die gaan toch wel.
En mijn besluit op wie ik ga stemmen dat stond voor 2 maanden terug al vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut antwoordman! Als je alle verwijten en leugens v.d politici hoort,denk ik dat veel mensen denken: geef myn portie maar aan fikkie en dus thuisblyven. Degene die wel gaan konden wel ns "zwevende" kiezers worden en op t laatste moment beslissen. Een ding is zeker het blijft spannend!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk.

Het is ondenkbaar dat een eventuele val van het kabinet a.s. vrijdag, geen invloed zal hebben op de uitkomst en opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Het is sowieso ondenkbaar dat de uitkomst van het politiek spel van vrijdag geen invloed zal hebben op de uitkomst en opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Het is alleen niet te voorspellen wat de gevolgen precies zullen zijn, hoewel ik vermoed dat de PVDA er meer garen bij zal spinnen dan het CDA.
rose
14 jaar geleden
Het gedrag van Balkenende gaat stemmen kosten.
Het gedrag van Bos gaan stemmen kosten.
Deze stemmen komen bij de VVD, PVV en plaatselijke partijenen terecht.
De opkomst zal iets lager zijn dan vier jaar geleden. De kieser is het beu.
Afzender: dgvv