Heeft de economische crisis ook schade veroorzaakt in Australië en Nieuw-Zeeland?

Wanneer het over de crisis(sen) van tegenwoordig gaat, hoor je vooral over Europa en de Verenigde Staten. Echter, op het zuidelijk halfrond bevinden zich nog twee westerse landen, namelijk Australië en Nieuw-Zeeland. Hebben zij schade ondervonden van de economische crisis? Want je hoort daar eigenlijk niks van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vind enkel gegevens over Nieuw-Zeeland:
de jongste 20 jaar is de regering erin geslaagd dit agrarische, geografisch en economisch geïsoleerde
Nieuw-zeeland om te vormen tot een geïndustrialiseerde economie met vrije handel. Net zoals in tal
van andere angelsaksische landen sinds de jaren ’90 het geval was, kende Nieuw-zeeland in de loop
van de jaren 2000 een periode van zeer sterke groei. die duurde tot de economische wereldcrisis
waarin de achteruitgang van de Nieuw-zeelandse economie echter relatief beperkt bleef.
de Nieuw-zeelandse economie staat er opnieuw goed voor, maar wordt tegelijk met verschillende
uitdagingen geconfronteerd. Op korte termijn moet Nieuw-zeeland vooral werken aan de heropbouw
na de aardbevingen van september 2010 en februari 2011. die heropbouw zal de komende jaren een
stimulans voor economische groei vormen.
Op langere termijn zal Nieuw-zeeland het hoofd moeten bieden aan veeleer structurele problemen en
de gevolgen ervan, met name de geringe bevolkingstoename en de vergrijzing van die bevolking, de
emigratie van jonge Nieuw-zeelanders met een diploma en de trage stijging van de productiviteit. Ondanks die uitdagingen is het goed gesteld met de Nieuw-zeelandse economie en dat zal de komende
jaren zo blijven, voornamelijk dankzij de geleverde inspanningen om buitenlandse ondernemers die
projecten willen opzetten, aan te trekken en te beschermen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Toch over Australië:
De Australische economie heeft vooralsnog weinig last van de economische problemen in andere delen van de wereld. Dankzij een sterke vraag naar grondstoffen overtrof de groei van de Australische economie vorig kwartaal alle verwachtingen, zo bleek vandaag uit een eerste schatting.

De economie van Australië groeide in het eerste kwartaaal met 1,3 procent ten opzichte van het kwartaal ervoor. In vergelijking met het eerste kwartaal van 2011 werd een plus van 4,3 procent gemeten. Dat is de sterkste vooruitgang van de afgelopen 4 jaar.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.forexinfo.nl/forex-nieuws/811-nieuw-zeelandse-en-australische-dollar-lager-op-forex-door-euro-crisis