Het is altijd gemakelijker een ander de schuld tegeven dan zelf het boetekleed aan te trekken.
Men ziet vaak fouten van een ander maar hun eigen fouten willen ze niet zien

Toegevoegd na 1 minuut:
CDA Stemmers zitten vast geroest aan de partij zijn der mee opgegroeid dat hun ouders al cda stemde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat de meeste CDA stemmers dit helemaal niet zo zien. Iedere partij roept bepaalde dingen tijdens de verkiezingen die ze niet kunnen waarmaken.
Ditzelfde is de CDA ook overkomen.

En de economische omstandigheden hebben er natuurlijk ook voor gezorgd dat de overheid bepaalde (niet altijd leuke) maatregelen heeft moeten treffen. Iedereen weet dat plannen van een paar jaar geleden niet meer werken in de huidige tijd. Simpelweg omdat de economische omstandigheden dit niet meer toelaten. En ik denk dat de meeste CDA stemmers dit ook wel weten en accepteren.

Ik kan je nu al vertellen dat het volgende kabinet het enorm lastig gaat hebben, ongeacht welke partij dat ook is. Want de economische crisis gaat nog veel erger worden. Nu pas moeten overheden en het bedrijfsleven gaan bezuinigen om de crisis boven te komen. Dus de werkeloosheid en het aantal faillisementen, de inflatie zal alleen maar hoger worden. Met als gevolg: onvrede bij de kiezers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is blind voor de fouten van de eigen overtuiging (welke in dit geval vervolgens overeen komt met een politieke partij). Dit is een biologisch probleem trouwens, de mens zit zo in elkaar.

Het verschijnsel is zeker het ergst bij het CDA maar komt bij alle politieke partijen voor. Kijk maar eens naar de namen en vervolgens naar het stemgedrag en welke standpunten men heeft. Je zal zien dat bij bijna elke politieke partij (alleen de partij voor de dieren heb ik er nog niet op kunnen betrappen) tegengesteld stemgedrag laat zien ten opzichte van hun partijnaam.
Soms zijn zelfs de standpunten die men roept tegengesteld aan de naam maar dat komt minder voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zouden alleen CDA stemmers kritisch moeten zijn vanwege leugens. Alle plitci liegen, het is hun baan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel degelijk kritiek van CDA stemmers op het beleid dat gevoerd word, maar aangezien de meeste mensen die op die partij stemmen realistisch genoeg zijn om te zien dat de politiek een kwestie is van geven en nemen en de verkiezingsuitslag bij de laatse verkiezing zodanig was dat er geen overtuigende meerderheid gevonden kon worden (er waren ongeveer 17 combinaties mogelijk met meerdere partijen) was en is deze regeringsperiode mett deze regering gedoemd om te pappen en nathouden tot de volgende verkiezing. Door de inconsequente manier van regeren is het goed mogelijk dat de volgende verkiezing een zo'n laag opkomstpercentage genereeert dat de verkiezingen dan alweer bij voorbaat een nog slechtere uitslag voor de politieke stabiliteit geeft.
De politiek is zodanig verzwakt (door die combinatie)dat men niemand werkelijk kan betrappen op verkiezingsbedrog(het is een kabinet van compromissen en hangt als droog zand aan elkaar.) omdat de tegenstellingen in het kabinet juist door die uitslag veel te groot zijn ,iedere partij wil zich profileren en daardoor komen er geen daadkrachtige, effectieve en zinnige besluiten voort uit deze regeringsperiode.
Waarbij ook van belang is dat ook de leiders van de overige partijen (PVDA en Christen Uni) niet in de laatse plaats hun eigen agenda laten prevaleren boven die van het landsbelang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat veel cda stemmers traditionele mensen zijn, hun ouders stemden al cda, en hun dus ook.
Mijn schoonouders net zo, goede mensen maar met weinig inhoud.
De dominee en de dokter hebben altijd gelijk.