Kan een woningcorporatie mijn woonhistorie bij andere gemeente inzien?

Beste mensen,

Ik heb op korte termijn een bezichtiging voor een woning, alleen is het door de gewijzigde openingstijden van mijn gemeente niet mogelijk op tijd een uittreksel uit het GBA met woonhistorie te krijgen.

Nu had ik wel al een uittreksel uit het GBA maar dan zonder woonhistorie.

Nu wil ik echt deze woning hebben, en vroeg ik me af of ze het kunnen controleren als ik zelf op een briefje mijn woonhistorie zet (dit weet ik van de afgelopen 10 jaar sowieso precies) en dat achter het GBA plak. Waar ik een woning aanvraag, is een andere gemeente dan waar ik ingeschreven sta in het GBA.

Verder, controleren ze ook loonbriefjes?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit iets zelf veranderen op officiële papieren; ook niets toevoegen.

Antwoorden (2)

1) Loonbriefjes worden zeker gecontroleerd. Dit om te voorkomen dat ze wanbetalers krijgen.
2) Als je toezegt die woonhistorie binnen een paar dagen te leveren, zullen ze niet moeilijk doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Han Solo, Hoe controleren ze loonbriefjes? Ik heb namelijk al eerder bij dezelfde woningcorporatie een neo loonbriefje ingeleverd en daar niks van gehoord, ik ben namelijk student en ontvang alleen studiefinanciering. Overigens heb ik al eerder 6 jaar op mijn zelf gewoond en nog nooit 1 huur niet betaald. Thanks
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat erom dat je een regelmatig inkomen hebt en de hoogte daarvan. Studiefinanciering is dus jouw inkomen.
Op www.mijnoverheid.nl kan je inloggen met je digiD. Deze informatie is dan direct beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Woonhistorie kan ik dus zelf inzien bij mijnoverheid.nl? Heel erg bedankt voor dat iniedergeval!