Ik zoek een filmpje van volledige willekeurige rechtszaak. Waar te vinden?

Ik moet met een groepje uit mijn klas een rechtszaak naspelen. Er is dan iemand advocaat, iemand speelt rechter enz. Ik zoek alleen een filmpje die we kunnen naspelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

In principe is dat lastig want het is pas sinds kort dat je de stem van de verdachte mag opnemen en uitzenden op de Radio maar wellicht heb je hier wat aan: Geert Wilders http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1118344
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twee minnen voor het enige antwoord met beelden uit een Nederlandse rechtszaal. Waarom?
Veel rechtszaken zijn openbaar. Ga dus een keertje naar een rechtbank toe. Kan je in het echt zien hoe het er aan toe gaat. Helaas mag je dan geen video opnamen maken, maar dan weet je precies hoe het in elkaar steekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Voorzover ik weet, is het bezoeken van een rechtszaak niet "zo maar" te doen. Je moet je van tevoren aanmelden als bezoeker, je moet je legitimeren bij het bezoek, soms moet je je laten fouilleren, je moet ruim op tijd zijn vóór het begin van de zaak, anders kom je de zaal niet meer in, enzovoort. Er komt wat planning bij kijken, maar interessant en aan te raden is het zeker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laatst was ik nog "toeschouwer".
Ik kon, na legitimatie en fouilleren, direct naar de zaal toe waar die zaak plaats vond. Maar misschien was dat omdat ik wist welke zaak het was?
Misschien zou je eens wat afleveringen van "De rechtbank" of "Recht van Nederland" kunnen bekijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
You tube.

O. J. Simpson trail.

Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amerikaans en Nederlands recht systeem is niet met elkaar te vergelijken