waarom wil de regering/overheid een onderzoek naar de olieprijzen als ze al weten waarom de olieprijzen zo duur zijn?

eigenlijk zou de prijs perliter benzine 0,60 cent zijn.
dankzij de overheid komt er een euro bij aan belastingen.
waarom willen zij nou een onderzoek doen naar de hoge olieprijzen als het al duidelijk is hoe het komt?
bron:rtl nieuws

of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om in een goed blaadje te komen bij de kiezers.
2 maart weer verkiezingen.
Het is al lang bekend dat de prijzen zo duur zijn door alle tax die erop geheven wordt, dus waarom komt er uitgerekend nu een "onderzoek van regering/overheid naar"? Waarschijnlijk dus om deze reden (verkiezingen positief willen beïnvloeden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De olieprijs is gedaald en de dollar is gelijk gebleven, een logisch gevolg hiervan is dat de benzineprijs ook daalt. Waarschijnlijk laten ze de NMa controleren op kartel vorming.(omdat de prijs niet omlaag is gegaan) Kartelvorming wil zegen dat bepaalde commerciële groeperingen prijsafspraken maken ten nadele van de consument. Dit is illegaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is een mooi politiek antwoord wat in zekere zin best kan kloppen.
maar zelfs als er een kartelvorming is wat volgens mij niet eens onderzocht hoeft te worden aangezien die oliebusiness bezit wordt door een hoop fouten mensen maar goed stel, dan zou de prijs van benzine hooguit enkele centen naar beneden gaan dus inplaats van 1.60 betalen we dan 1,55 of misschien wel1,50, wie weet.
nou tikt dat wel aardig aan naarmate de liters voorbij vliegen maar het is niks vergeleken met de hoeveelheid belasting die de overheid erop nahoudt.
misschien moeten ze eerst eens goed naar hun eigen uitzuig methodes gaan kijken voordat ze de andere de schuld geven.
de kartels maken de benzine wellicht wat duurder maar de overheid maakt het te duur.
je hebt niet ongelijk maar het is wat krom.