wanneer krijg je het geld terug van een onterechte boete?

Ik heb een boete gehad en bezwaar gemaakt.
Ik heb gelijk gekregen met mijn bezwaar, en ze beloven me het geld
terug te storten. Wanneer kan ik het geld terug krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

Dat zal normaal gesproken tussen de 2 en 6 weken duren. Het hangt er maar vanaf wat voor soort boete je hebt gekregen en van welke instantie.

Dan hangt het er ook vanaf of er bijvoorbeeld een rechtszaak is geweest of dat je rechtstreeks met de instantie die de boete heeft opgelegd contact hebt gehad.

Maar binnen die termijn moet je het geld wel terug hebben ontvangen. Daarna moet je aan de bel trekken als je nog niets hebt ontvangen.

Maar je kunt natuurlijk ook nog even bellen en vragen hoelang dat kan gaan duren.
11 jaar geleden
In principe geld voor een dergelijke de regeling dat de boete op leggende instantie net zo lang mag doen over het terugbetalen als het termijn is van de betaling van de boete.