Hoe is in de politiek de tactiek van het veel praten ontstaan?

Is er in de geschiedenis iets voorgevallen waardoor 'wij' het nu nog steeds doen? Waarom is het nu in gebruik? Is er een motivatie voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden. Dus het is een kunst om toch te zeggen wat je bedoelt, maar dan wel op een cryptische manier, zodat, wanneer het jou uitkomt, jij je antwoordt weer kunt verdraaien.

Best kunstig hoor, niet iedereen is geschikt voor de politiek.

Het volk houdt daar zogenaamd niet van, maar ironisch genoeg zijn het wel altijd de wouwelaars die de macht hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er is helemaal niets voorgevallen, dat is al zo sinds het Forum Romanum en nooit meer veranderd. Ter ere van een overwinning van de keizer op de Germaanse stam der Chatten werd het grote Ruiterstandbeeld van Domitianus op het forum opgericht. Chatten, ja, het woord zegt het al.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, heus!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chatten_%28volk%29
Er bestaat de kunst van het debatteren en beargumenteren wat de politiek eigenlijk zou moeten behelzen. eerlijke goeddoordachte argumenten die hout snijden. helaas is de draaikonterij ook een belangrijk intrument geworden wat zich nog wel is voor wil doen als helder beargumenteren maar eigenlijk goochelen met woorden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja, jacobse en van es waar is de tijd gebleven. die wisten te zeggen waar het op stond:)
Eerder werd er 'letterlijk' gevochten. Nu vaker met woorden. Prefereer dat laatste. Blijft vechten. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, zo lang jij zelf het woord voert, kan een ander geen heel verhaal afsteken, dus hoe langer je verhaal is hoe beter. Zeker als er geen touw meer aan vast te knopen is, want dan kan je ook nergens op gepakt worden.