Wat is de nieuwe aanhef van Alexander en Beatrix?

Zoals ik al vroeg, is dat prinses Beatrix en Koning Willem-Alexander of Koning alexander? Of weer iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zoals je als eerste schrijft is correct. Zodra het 30 april 2013 is geweest spreken wij van prinses Beatrix en koning Willem-Alexander.
Amadea
11 jaar geleden
Officiële aanspreektitels na 30 april zijn:

Zijne koninklijke hoogheid koning Willem Alexander

Hare koninklijke hoogheid prinses Beatrix
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Wat Willem-Alexander betreft, klopt dat (straks) niet meer. Die is nu nog ''ZKH" maar straks wordt hij geüpgradet. Het volledige rijtje: "Wat worden hun officiële titels? Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau. Hare Majesteit Koningin Máxima, Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau.

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden." Bron: http://www.koninklijkhuis.nl/nieuws/veelgestelde-vragen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook voor Beatrix klopt het, in het uiterst geval is het zelfs mogelijk dat zij als regentes de troon opvolgt indien er iets extreems zou gebeuren in het koningshuis.
Amadea
11 jaar geleden
Het liggende streepje ontbreekt in jouw antwoord, Theo. Onze koning zal geen Willem Alexander gaan heten maar Willem-Alexander blijven heten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn excuses.