wanneer heb je boete openstaan?

het is al meer dan 4 maanden geleden dat ik staandegehouden werd en een boete kreeg, maar ik heb geen post gehad van het CJIB. nu ben ik bang als ik nog een keer staande word gehouden of ergens een controle is dat ze dan gaan zeiken dat ik een openstaande boete heb die misschien al wel verhoogd is. Daarom wil ik graag weten wanneer je een boete heb openstaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Normaal gesproken ontvang je de zogenaamde beschikking al na ongeveer 1 maand, maar ik zie net op de site staan dat de richtlijn is dat binnen 4 maanden na de overtreding deze wordt verzonden. Dus het kan nog steeds.

Ze kunnen je ook zijn vergeten, maar die kans is niet zo groot, ik zou maar rustig nog even wachten het zal heus zo'n vaart niet lopen. Als je echt zo bang bent dat je bij een controle wordt gewezen op een openstaande boete dan kun je ze natuurlijk bellen, maar ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Want hoe dikwijls loop je nou de kans dat je wordt gecontroleerd ?
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord klopt wel, maak je er niet al te druk om. Daarnaast zit er een soort vervaldatum op een beschikking. Ik weet niet hoeveel tijd het precies is, maar als je bv. na 6 maanden geen beschikking heb gehad, mogen ze jou niks meer sturen en wil dat dus inhouden dat de beschikking is vervallen.
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klopt helaas niet (dat van de tijd van de boete). De boete moet binnen 4 maanden verstuurd worden. Het mag daarna óók, maar dan mag je bezwaar maken. Helaas moet je deze, ookal krijg je hem van 6 maanden pas, wel betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Site van het OM:
Klik op: Binnen welke termijn moet de bekeuring op de mat liggen. http://www.om.nl/vast_menu_blok/contact/vraag_en_antwoord/u_heeft_een_boete/