Hoe functioneerde de EU voor de crisis?

Veel mensen roepen dat Nederland uit de EU moet stappen en dat het allemaal zo slecht gaat door de EU. Volgens mij heeft het slechte economische klimaat te maken met de crisis (mismanagement in de bankensector) en heeft dit niks te maken met de EU.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De EU functioneert zowel voor als tijdens de crisis hetzelfde.

De EU tracht één groot economisch blok te vormen tegen de andere economische groot machten, hiervoor moeten de rijkere landen zoals Nederland bijdrages leveren die naar de minder sterk economische landen zoals Griekenland vloeien.

Nu door de crisis onze welvaart afneemt menen er een aantal mensen dat we uit het economisch blok moeten stappen omdat we naar hun mening teveel moeten bijdrage aan de minder sterke landen, echter vergeten ze dart zonder staatssteun in Nederland ook menig bank was failliet gegaan ondermeer door de hoge hypotheekschulden die menig Nederlander heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie geen onderbouwing/motivatie, maar aangezien dit het enige antwoord is, is dit automatisch het beste antwoord.