Ik ben al 3 jaar bezig aan een politiek programma ben aardig op weg. Is er nog tijd om een politieke partij op te richten voor de verkiezingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Theoretisch zou je nog mee kunnen doen aan deze verkiezingen; je hebt ca. 30 dagen nodig om een Partij op te richten. Praktisch ligt het wat anders, want je zal toch een partijvereniging bij elkaar moeten rapen, gelden sprokkelen, mensen zoeken etc. Maar misschien zijn de volgende volgende verkiezingen al over een half jaar:

http://www.hoedoe.nl/maatschappij/politiek/hoe-richt-ik-een-politieke-partij-op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt wel erg krap. Een ;politieke partij moet 18 juni bij de Kiesraad zijn geregistreerd. Als je die termijn niet haalt, kun je toch nog voor 31 juli een kandidatenlijst inleveren, maar dan komt de naam van de partij niet bovenaan de lijst op het stembiljet te staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er niet 1 partij waar je grotendeels bij aan zou kunnen sluiten? Er zijn al heel wat splinters in Nederland. Niet negatief bedoeld, hoor. Maar het is altijd zo sneu als men na veel moeite die ene zetel niet haalt. Misschien dat je via een bestaande partij meer invloed kan krijgen.