Is er nog steeds gratis openbaar vervoer in Hasselt?

Is er nog steeds gratis openbaar vervoer in Hasselt? Sinds wanneer is er in Hasselt gratis openbaar vervoer en is dat nog steeds? alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Sedert 1 juli 1997 kan iedereen in Hasselt gratis de stadsbussen gebruiken (= de H-bussen). In juli 2007 vierden we dan ook 10 jaar gratis openbaar vervoer!

Kom je per bus of per trein naar Hasselt dan kan je van op het stationsplein zonder problemen gebruik maken van dit stadsnet. Alle bussen komen hier samen.

Je moet nooit langer dan een half uur wachten. De centrumpendel (CP) vertrekt zelfs elke 10 minuten richting Grote Markt. De boulevardpendel (BP) maakt elke 5 minuten een ronde over de Groene Boulevard. Gewoon instappen, je moet niet betalen.

De H-bussen rijden elke dag. Ieder half uur vertrekken ze op het stationsplein richting woonkernen, deelgemeenten, Hasselt-Centrum en een aantal toeristische attracties, natuurgebieden en bezienswaardigheden.
fremar