Mijn vriendin kan dood gaan door eerwraak/huiselijk geweld, wat moet ik doen ?

Beste mensen

Er worden jaarlijks in nederland veel vrouwen dood gemaak door een familielid of door hun ex partner. Ik vind het verschikkelijk en ik maak het ook mee op dit moment: een vriendin van mij is zwaar mishandeld en zij is op vlucht, zij word niet verdeer geholpen mensen !!!! ook niet door de overheid instanties terwijl zij alle bewijzen heeft zwart op wit plus getuigen
Na een lang verbleven in vrouwen opvang woont zij al 2 weken op zich zelf wachtend op de dood. Haar adres is zo makkelijk achter te halen bij verschillend instanties, vooral omdat zij gezocht word door mensen die toegang hebben bij de paar overheid instanties. Ik vind het verschikkelijk en haar verhaal heeft veel invloed op mijn leven. Het is zo erg om elke dag te denken dat zij misschien gevonden word en voor haar deur vermoord word…. :'-( .....Ik wil niet eens aan denken.Zij word zelf ziek en misschien binnen kort gek: Het is zo erg om te denken dat je op elke moment dood zou kunnen worden!
We hebben alles geprobeerd, maar haar adres blijft bekend.
IK wil haar niet kwijt zij is alles voor mij en zij heeft recht om te leven.
wat zijn de mogelijkheid, wie kan haar beschermen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bellen naar het steunpunt Huislijk geweld:
http://www.s-hg.nl/pages/ik_ben_%28mogelijk%29_getuige/huiselijk_geweld_/eerwraak_en_eergerelateerdgeweld.html

Daar kunnen ze je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze kan via het leger des heils een post adres krijgen. Bel het leger des heils hun helpen veel mensen uit de brand. Niet kijkend naar geloof of afkomst.
Heeft u al gedacht om de politie in te schakelen of een dokter.
Die kunnen dan de nodige actie ondernemen om haar te helpen en de dader te interneren .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is dan weer typisch, de politie kan enkel iets als uw vriendin verrot geslagen is, ongelofelijk.
Dan zijn ze al een uur te laat en is uw vriendin allang de pineut.
Wat de dokter betreft, ze moet toch een vertrouwens arts hebben die haar in bescherming kan nemen en verder helpen ter bescherming.
Een goede raad, zolang er geen oplossing is tracht haar te verbergen !
Misshien heb je iets aan deze links

http://www.mindmasters.nl/eerwraak

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eergerelateerd-geweld/hulp-bij-eergerelateerd-geweld

Verder zou verbergen , een vermomming kunnen helpen.

Ook is moord verboden in nederland zoals in artikel 289
(Hij=Hij/Zij)

Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan informeren naar een "blijf van mijn lijf huis" dat is een groot pand waar meer vrouwen worden ondergebracht die niet veilig zijn. Soms wonen er ook moeders met kinderen.

Het adres is uiteraard geheim