zijn je muzieksmaak en politieke voorkeur met elkaar verbonden?

voor mijn profielwerkstuk doe ik onderzoek naar of politieke voorkeur en muziek iets met elkaar te maken hebben. hiervoor ben ik natuurlijk zelf al op onderzoek uit gegaan d.m.v. een enquete.

zelf heb ik veel op het internet zitten zoeken naar de muziek keuze van politici van allerlei partijen.

echter ben ik ook benieuwd of er misschien een echt onderzoek is gedaan of muziek en politiek met elkaar te maken hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ja hier wordt onderzoek naar gedaan door de University of Michigan Library.
Er zijn verschillende boeken over.
En meerdere onderzoeken naar gedaan.

Hieronder vind je een bron die jou zeker een eind op weg helpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Mooie link! De website vermeldt overigens geen boeken, maar is van een online tijdschrift ("Music and Politics") over de relatie tussen muziek en politiek. Het verschijnt sinds 2007 twee keer per jaar en bevat artikelen van wetenschappers van studenten: "Music and Politics is a peer-reviewed electronic journal first published in 2007 and is publishing online twice a year. We welcome submissions of any length that explore the interaction of music and politics. Areas of interest include, but are not limited to, the impact of politics on the lives of musicians, music as a form of political discourse, and the influences of ideology on musical historiography." "Submissions are encouraged from both established scholars and graduate students." http://quod.lib.umich.edu/m/mp/?page=about