bestaat er een film of documentaire over het Nederlandse koninghuis vanaf Juliana tot nu?

in het kader van de nakende troonsafstand van Beatrix, heb ik enkele documentaires bekeken over haar. graag zou ik echter ook documentaires zien van de vroegere geschiedenis. Vooral Prins bernard zou een bijzonder man geweest zijn die zijn hart op de tong had omwille van rechtvaardigheid. Maar ook Juliana maakte toch wel bijzondere keuzes, zoals haar kinderen naar een gewone school sturen...
daarom dus zou ik graag eens een documentaire of film zien (liefst een documentaire) over de periode voordat Beatrix koningin werd.

Toegevoegd na 19 uur:
het mag natuurlijk ook van vroeger dan Juliana zijn...

Het beste antwoord

je kunt op verschillende plaatsen beeldmateriaal vinden over diverse leden van het koninklijk huis. Zo vind je op http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1123387 de documentaire Juliana mevrouw majesteit, van de NOS.
Beeld en geluid heeft (vaak wat kortere) fragmenten: http://www.beeldengeluid.nl/

Toegevoegd na 3 minuten:
Verder vond ik nog de dvd De Koninginnen in de serie Beeld van Nederland.
Bevat:
Juliana: Gewoon Bijzonder
Beatrix: 25 Kroonjaren
Aangevuld met unieke beelden van Koningin Wilhelmina uit 1898

Misschien nog ergens te koop?