Dat bijvoorbeeld de overheid een plan maakt om in het hele land maar 1 goede treinmaatschappij wilt gebruiken, als het plan eindelijk een paar weken er is veranderen ze meteen hun mening en wilt het grootste deel van de 2e kamer dat het weer word teruggetrokken.
Hierbij spreekt men van draaideur politiek = als er plannen worden bedacht en uitgevoerd en dan even later weer worden teruggetrokken met alle vervelende gevolgen van dien.

Toegevoegd na 35 seconden:
http://www.nuzakelijk.nl/werk/2825335/partijen-trekken-handen-af-van-reiskosten.html
hier spreekt men van draaideur politiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Draai deur crimineel , iemand die gevangenis in en uit weer snel de misdaad opnieuw pleegt enz vaak door de lage straf constant een wijk of winkel centrum teisteren . Draai deur politiek , er wordt bezuinigt grote projecten bij overheid werden dan ge out scourged (uit besteed ) aan ex ambtenaren die nu daar voor voor een firma voor hebben . Zeker in de advies sector berucht . Ook wordt het wel gebruik er is een probleem zeg onderwijs is te duur ! Net zolang samen voegen en vergroten Vd structuur en daarmee bezig zijn (kunnen ze jaren vol houden ) tot dat er weer een nieuw nog groter probleem uit voort komt . Bij de overheid , ook in Europa het tijdelijk verschuiven van problemen met nieuwe problemen tot gevolg . Zeg een buurt klaagt over parkeer overlast , gemeente zegt dat gaan we oplossen , parkeer meters , controle systeem vergunningen enz , dan zegt buurt aan palend hè wij hebben een groot parkeer probleem help ! O wij gaan jullie ook helpen , met onze oplossing en de naast gelegen wijken hebben dan ook hulp nodig . Enz dus een probleem oplossen en floep daar komt weer een nieuw probleem . Natuurlijk dit is kort door de bocht maar in het groot gaat het helaas ook zo . Nu zeg men vond onder druk van Europa onze hypotheek aftrek niet gepast overheid komt met oplossing , oplossing wordt een nieuw probleem en daar gaan ze dan ook weer wat aan doen ? Alleen wat weet ik nog niet :) en zij ook niet ben ik bang . Dus men zegt dan wel eens cynisch onze overheid heeft draai deur oplossingen .