Bij verdenking van een misdrijf , ja . Of om een zwaar misdrijf te voorkomen mogelijk ondervoorwaarden ja . Om een situatie op te lossen ja , alles wel is waar onder voorwaarden maar contacten , foto's enz ja. Mocht het achter af niet legaal zijn geweest het in kijken van je mobiel of in beslag name dan kan het ook niet gebruikt worden in het proces . Zo ja dan is het voor een advocaat een koud kunstje (niet alleen vandaag) om de boel terug te draaien .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We werden beschuldigd van vandalisme, ik zei ze dat ik mijn gsm niet wou afgeven en ze trokken het uit mijn hand .. Sinds ik een passwoord heb op mijn gsm voor hij aangaat dwongen ze mij die te geven, zelfs nadat ik zei dat ik niet toestemde . Mag dit ? Ze hadden wel niets gevonden maar sinds we beschuldigd worden van vandalisme en op verhoor gaan moeten gaan zou ik dit nog wel tegen hen willen kunnen gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan beter zorgen niet in degelijke situaties te komen.
Je hebt het over je rechten maar werk ook eens aan je plichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze mogen je mobiel wellicht afpakken, je wachtwoord hoef je niet af te geven. Dat is nu wel onderwerp van discussie: http://www.privacynieuws.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=8468:je-wachtwoord-opgeven-aan-justitie-is-als-een-bekentenis&catid=26:justitie&Itemid=227
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan beter zorgen niet in degelijke situaties te komen. Nergens staat dat de vrager schuldig is en deze situatie had kunnen voorkomen. Je hebt het over je rechten maar werk ook eens aan je plichten. Tjonge wat een gezeik altijd op deze site als iemand om zijn rechten vraagt! De politie doet gewoon altijd alsof ze het recht hebben om van alles te doen, zoals nu ook al weer blijkt. Wie zegt dat de vrager niet aan zijn plichten wil voldoen? Hoe kan je je plichten weten als je niet weet wat je rechten zijn. Hij heeft onterecht zijn wachtwoord afgegeven, dat is dus precies waarom je je rechten moet weten, de politie zal niet zeggen, je bent het niet verplicht, maar wil je je ww geven en meewerken aan je mogelijk eigen vervolging?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor tomaatje.
Als ik ergens van beschuldigd wordt en ik weet dat ik niks gedaan
heb, dan wil ik best meewerken......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat heeft het afpakken en inzien voor nut bij mogelijk vandalisme ? Dachten dat je het gefilmd had ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik niet, als ik onschuldig ben heeft een politie agent niks in mobiel te zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat jij wil meewerken, zegt niet dat iedereen mee wil werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog: Als ik onschuldig ben dient ook de politie er voor te zorgen dat mijn rechten ongeschonden blijven en mogen ze niet dwingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ze in mijn ogen dus gedaan hebben (dwingen persoonlijk wachtwoord op te geven).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga even een vraag stellen over wat je nu zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het hier wel, Bedoel je met niet dwingen dat als verdachte zijn mobiel bij zich wil houden en politie agent van mening is dat hij deze af moet geven de verdachte kan weigeren, door bijv. aan te geven dat hij liever aangeklaagd wordt voor het tegenwerken van een ambtenaar?