Het Democratisch Politiek Keerpunt (afgekort: DPK) is een politieke partij in Nederland.

De partij ontstond in juni 2012 als fusie tussen de Onafhankelijke Burger Partij en Trots op Nederland, die 9 juni 2012 bekendmaakten te gaan fuseren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bolt77
11 jaar geleden
dank voor de antwoorden

Andere antwoorden (2)

Dat betreft het Democratisch Politiek Keerpunt. De lijsttrekker is Hero Brinkman. Het is een fusie van de Onafhankelijke Burger Partij met Trots, een rechtse populistische partij. Bestaat sinds 19 juni 2012.
Amadea
11 jaar geleden
Ja, het is een politieke partij die staat voor een kleine overheid en bezuinigingen op het overheidsapparaat De VVD vinden ze niet rechts genoeg. De PVV vinden ze onredelijk en te radicaal. Recent is Trots op Nederland uit het DPK gestapt omdat ze teleurgesteld zijn in de verkiezingsuitslag (0 zetels) Het is onduidelijk hoe het nu verder moet met de partij.( website wordt niet meer up to date gehouden.

Toegevoegd na 26 seconden:
)