Neen, dat kan niet wnat het is een souverein land. Bovendien wat heb je er aan om Griekenland in beslag te nemen. Daar valt niets te halen en de evt opbrengst van het land dekt niet de schulden

Toegevoegd na 1 minuut:
Het enige wat de EU kan doen is economisch de duimschroeven nog verder aandraaien en sancties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan wel, als je onderpand bedingt voordat je ze geld geeft. Slimme Finnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
't Kan niet kunnen, we zijn geen pandjesbedrijf hier in EU.
Er wordt verondersteld dat we hulp bieden om dat land terug op de been te helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom hoef je nog niet gekke Henkie te spelen. Je kunt best om een onderpand vragen voor het geld dat je ze leent. De Finnen hebben dat ook gedaan. Kan dus best wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben de Finnen dat ook wel gekregen dan, ze wilden het, maar is het ook gelukt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep: http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/2853680/2011/08/18/Finland-krijgt-geld-voor-Griekse-lening-Nederland-wil-dat-ook.dhtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.. en wat moet dit onderpand wel zijn? Hun erfgoed kan je ze toch niet afnemen en een deeltje van hun zon kan ook niet. Voor de rest ????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom geef ik nog links, als men ze toch niet leest...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees gerust ik heb je link wel gelezen maar ik hou me niet teveel aan officiële berichtgeving want daar heb je ook maar het raden naar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind 't een beetje raar om een vraag te stellen als je het antwoord al hebt gehad, alleen maar omdat je het antwoord niet accepteert. Denk je dat je dan een ander antwoord krijgt?
Als ik er nog eens ernstig over nadenkt dan zie ik toch geen enkel middel om eventueel beslag te leggen op Griekenland omdat dit zou betekenen dat de overige EU-landen de Griekse grenzen zouden moeten overschrijden om, materieel, Griekenland over te nemen ten eigen baat. Geld kunnen ze er toch niet gaan vinden.. want dat zou de aanleiding moeten zijn.
Bovendien vereist dit wel een bezettingsleger en dat laat me te sterk denken aan hetgeen er vorige eeuw in Europa gebeurde. Ik denk dan toch liever aan het devies;"één voor allen en allen voor één". Het klinkt wollig maar er zit toch wel wat in, denk ik.....

De oorspronkelijke vraag is wel zeer goed in al zijn eenvoud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou dat een leger vereisen? Er zijn zoveel bedrijven in buitenlandse handen zonder dat er legers aan te pas komen, dat is gewoon dagelijkse realiteit. De Grieken zouden een staatsbedrijf in onderpand kunnen geven bijvoorbeeld. Nu hebben ze geld in onderpand gegeven voor geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staatsbedrijf gaat het Griekse volk nooit afgeven als ze er tijdig van op de hoogte worden gebracht door hun 'leiders'. Voor zulke daden van inbeslagname zijn handtekeningen vereist van die leiders die nu al weten wat de gevolgen voor hen persoonlijk kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zetten de Grieken de ME in, simpel. Als hun wettelijke regering een staatsbedrijf overdraagt, dan hebben ze niks te willen. Ook de Griekse regering heeft niet veel te willen, want het water staat ze aan de lippen. Ze hebben al zoveel keuzes gemaakt die hun er niet bepaald populairder op maken.