Kan de Europese unie beslag leggen op Griekenland?

Weet jij het antwoord?

/2500

Neen, dat kan niet wnat het is een souverein land. Bovendien wat heb je er aan om Griekenland in beslag te nemen. Daar valt niets te halen en de evt opbrengst van het land dekt niet de schulden Toegevoegd na 1 minuut: Het enige wat de EU kan doen is economisch de duimschroeven nog verder aandraaien en sancties

Als ik er nog eens ernstig over nadenkt dan zie ik toch geen enkel middel om eventueel beslag te leggen op Griekenland omdat dit zou betekenen dat de overige EU-landen de Griekse grenzen zouden moeten overschrijden om, materieel, Griekenland over te nemen ten eigen baat. Geld kunnen ze er toch niet gaan vinden.. want dat zou de aanleiding moeten zijn. Bovendien vereist dit wel een bezettingsleger en dat laat me te sterk denken aan hetgeen er vorige eeuw in Europa gebeurde. Ik denk dan toch liever aan het devies;"één voor allen en allen voor één". Het klinkt wollig maar er zit toch wel wat in, denk ik..... De oorspronkelijke vraag is wel zeer goed in al zijn eenvoud.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100