Ik heb een artikel gelezen over de anticonceptiepil in Afghanistan Het lijkt dat ze er grotendeels tegen zijn en dat condoom ook geen optie is Waarom?

Ik heb hier een presentatie over, en zou er graag meer over willen weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan zou je wat meer algemene informatie over Afghanistan moeten lezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afghanistan#Bevolking

Het heeft te maken met de situatie en rechten van vrouwen in dat land. En die situatie is heel slecht.

Uit gegevens van Unicef blijkt dat de situatie van vrouwen en meisjes in Afghanistan anno 2005 nog steeds zorgwekkend is.
De laatste 3 jaar bedroeg de inschrijving van meisjes in secundaire scholen slechts 10%.
40% der vrouwen trouwt voor de leeftijd van 18 jaar bereikt te hebben. Van hen heeft een derde dan reeds zelf kinderen.
1600 (en in sommige streken 6000) vrouwen per 100.000 sterven tijdens het bevallen of wegens optredende verwikkelingen.

Al die problemen zijn altijd de "schuld" en de zorg van vrouwen.
Sinds de omverwerping van de Taliban zijn meer dan 40 meisjesscholen opgeblazen, verbrand of aangevallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt trouwens ook andere artikelen lezen.
Waaruit blijkt dat er wel vooruitgang is:

Gezondheidsorganisaties merken nu dat anticonceptie eindelijk voet aan de grond begint te krijgen in Afghanistan. Volgens een rapport in het tijdschrift van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is het gebruik van de pil, condooms en andere vormen van anticonceptie in drie plattelandsgebieden in acht maanden met 27 procent toegenomen nadat medewerkers van gezondheidsorganisaties de voordelen een-op-een uitlegden. In één gebied betekende dit dat de helft van de vrouwen nu anticonceptiemiddelen gebruikt.

http://buitenland.nieuws.nl/588101

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/2284_afghaanse_religieuze_leiders_raden_anticonceptie_aan/