Waar vind ik posters en affiches uit het jaar 1946 met als onderwerp de verkiezingen.

Ik ben met name op zoek naar posters en affiches van de PvdA.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Vaak kan je in gemeentearchieven wel wat vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een site gevonden met affiches van de pvda. Je kunt boven het affiche naar volgende en vorige klikken, en dan vind je er heel veel uit 1946. Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP) van de Rijksuniversiteit Groningen verzamelt alle affiches van alle Nederlandse verkiezingen. Er is inmiddels een groot archief opgebouwd.

Meer informatie is te vinden via de website van het DNPP: http://dnpp.ub.rug.nl/dnpp/overzicht_affiches

Hierbij de tekst van de website. Via de website zijn de affiches te zien en op te vragen:

"De affichecollectie van het DNPP telt momenteel ongeveer 2.500 affiches. Deze collectie bestaat uit posters die op enigerlei wijze te maken hebben met de politiek - hetzij doordat zij afkomstig zijn van een politieke partij (of een daaraan gelieerde instelling), hetzij doordat zij een politiek thema hebben. Onderstaand vindt u een selectie uit onze affichecollectie. Het is tevens mogelijk rechtstreeks in de affiche-collectie op partijnaam en/of soort verkiezing te zoeken (ga naar Affiches DNPP) De affichecollectie biedt goede mogelijkheden bij het illustreren van artikelen of boeken (zie hiervoor Tarief reproductie)."

Toegevoegd na 16 minuten:
Affiches van de PvdA in de collectie van het DNPP zijn te vinden via http://affiches.dnpp.eldoc.ub.rug.nl/root/PvdA/

Helemaal onderaan vind ik (nu) één uit 1946.
Antoni