Radicale imams in Amsterdam en Den Haag blijven doorgaan met hun preken tegen het westen, tegen de democratie en tegen de emancipatie van de vrouw.

Dat blijkt uit opnamen van vrijdagpreken in hun moskeeën die in het bezit zijn van NOVA. Afgelopen zomer - na de eerste NOVA-uitzending over de preken van radicale imams - zeiden politici en autoriteiten dat zulke preken ontoelaatbaar zijn. Want ze staan op gespannen voet met de Nederlandse wet en belemmeren de integratie van allochtonen in de Nederlandse samenleving.

Toch blijkt deze kleine groep radicale imams - die niet representatief is voor de moslims in Nederland - door te gaan met die preken.

Zo roept imam Fawaz (november j.l.) in de moskee Assoennah in Den Haag de moslims op om zich afzijdig te houden van de democratie: "Ze moeten politieke partijen afzweren en het wereldse gedachtegoed zoals liberalisme, democratie, socialisme en alles wat ernaar riekt en aan 't menselijk brein is ontsproten." ...
"Ons geloof moet waarachtig zijn. We mogen nooit meegaan met ongelovigen, socialisten of democraten."
"We mogen die partijen niet steunen, op ze stemmen, campagne voor zo voeren hun kranten of tijdschriften kopen of ze financieel helpen, al is het maar met een cent. Ze zijn bondgenoten van Satan."
In de moskee El Tawheed in Amsterdam keert een imam (september j.l.) zich tegen de emancipatie van de vrouw: "De vrouw die zonder toestemming van haar man het huis verlaat is ongehoorzaam jegens Allah en zijn profeet en verdient straf."
"Ze mag niemand het huis van haar man binnenlaten zonder zijn toestemming."
"Ze mag ook niet naar de markt. Als een vrouw koopt en verkoopt en met mannen praat hoor je vaak uit haar mond woorden die Allah

Ik vind dit echt heel erg dat er niets ondernomen wordt.Geert Wilders wordt vervolgd voor zijn uitspraken en deze imams mogen gewoon hun gang gaan.dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Toegevoegd na 9 minuten:
Achter Allah hoort ''ontstemmen'' te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

We weten niet of ze extremistisch zijn of niet, het staat er niet op... Net zoals bolletjessmokkelaars geen bordje hebben waarop staat dat ze bolletjessmokkelaar zijn...

Iedereen die aan de voorwaarden voldoet, maag in Nederland komen wonen, ook Imams en het is nooit bekend of ze extremistisch zijn... Zijn ze wel extremistisch en als blijkt dat ze dat zijn, worden ze niet toegelaten hoor... Daar is al een wet voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ze zijn er wel. Dat is helaas een feit. Dus waarom mogen ze blijven? Omdat ze gebruik maken van de mazen in de wet dus? Eerst moet het bewezen zijn.
rose
14 jaar geleden
Misschien wel omdat we extremistische christenen ook in de tweede kamer toelaten...