Hoeveel bedraagt de boete voor graffiti spuiten op NS terrein/ treinen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hopelijk zoveel dat de pleger voor de rest van zijn leven financiëel aan de grond zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad!

Het beste antwoord

Drie bekeuringen:

- Bevinden op grond waarvan toegang op blijkbare wijze was verboden: €60,-
- Op of langs de spoorweg rijden of lopen: €90,-
- De weg of onroerend goed bekladden of bekrassen: €90,-

Daarnaast zul je de schoonmaakkosten/schade moeten vergoeden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wil je meer bedragen weten? Op onderstaande link staat het 'feitenboekje 2010', dat is het bonnenboekje dat de politie ook gebruikt. Lastig om dingen te vinden, maar via de index achterin moet het lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat tikt aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep. Waarom het antwoord een min waard is, is me een vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij heb je een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval niet genoeg.

Andere antwoorden (4)

Graffiti spuiten valt onder het kopje 'Openbare ordeverstoring'. De boete is ca 75 euro. En waarschijnlijk moet je het ook zelf weer verwijderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou..., een honderdje of veertien ben je snel kwijt...:

Eerder slaagde NS Reizigers er in bij de politierechter in Zwolle een medeplichtige aan graffiti spuiten een rekening van Euro 1.465,23 te laten betalen. Juridisch wordt graffiti spuiten op treinstellen gelijkgesteld met ‘geweld plegen tegen een trein’. Deze man had twee graffitispuiters met zijn auto naar het rangeerterrein gereden, hun spuitbussen gedragen en foto’s gemaakt van de graffiti. De politierechter had weinig aarzelingen, vooral omdat de verdachte een eigen website heeft waar hij spuitbussen verkoopt. Ook omdat het schadebedrag dat NS vorderde niet al te hoog lag, wees de politierechter toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke boete is te laag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd meer als dat die bus met verf heeft gekost :-)

Voortaan even nadenken bij wat je doet... zonde van geld, daar moet je hard voor werken namelijk.