Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een site waarbij je de uitslag van de Belgische gemeenteraadsverkiezingen kan zien per partij (ipv per gemeente)?

Graag zou ik weten wat het winst/verliessaldo aan stemmen/zetels is per partij na de gemeenteraadsverkiezingen van 14/10/2012. Dus hoeveel meer of minder stemmen de verschillende politieke partijen in gans België (of eventueel gans Vlaanderen indien België niet beschikbaar) haalden.
Ik vind wel een site waar je per gemeente kan bekijken hoe de stemmen en/of zetels verdeeld zijn maar de info per partij vind ik niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Op de site van dagblad De Standaard vind je een speciale pagina met verkiezingsuitslagen per gemeente.
Klik op het gekleurde kaartje op een bepaalde gemeente. Vervolgens krijg je aan de linkerkant van de webpagina een staafdiagram te zien en daaronder de percentages per partij en hoeveel ze zijn gestegen of gedaald t.o.v. 2006.

Zie op bijgaande website
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
is er ook een site waarin ik kan zien hoe de verschillende partijen het over de hele lijn gedaan hebben. Ik hoor zaken als "NV.A over gestegen behalve in Gent", "Groen grote winnaar" enz... Maar graag zou ik dit eens willen zien hoeveel het dan wel betekent op nationaal vlak. Dus hoeveel NV.A. en Groen bv. over de hele lijn gestegen zijn (bv. vroeger in 30 gemeenten de grootste partij, nu in 80 gemeenten).
www.deredactie.be - daar vindt je alles op een duidelijke manier gepresenteerd
..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding