Wordt de langstudeerboete teruggedraaid?

Ik ben momenteel al 'slachtoffer' van de langstudeerboete. Nou las ik dat die weer afgeschaft gaat worden. Zal dat dan met terugwerkende kracht zijn? Dat zou namelijk een slok op een borrel schelen!

Tl;dr: krijg ik het geld wat ik nu betaal aan boete terug als de langstudeerboete teruggedraaid wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is nog veel mooier.
Het huidige demissionaire kabinet heeft de langstudeerboete nu al afgeschaft als gevolg van de onderhandelingen tussen de PvdA en de VVD.

Staatssecretaris Halbe Zijlstra (VVD) heeft bekendgemaakt dat studenten die de boete al betaald hebben deze terug zullen krijgen.
Lopende opgelegde boetes zullen niet meer betaald hoeven te worden.
Dus met terugwerkende kracht is de wet buiten werking gesteld.

Nou, goed nieuws toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie: http://www.bndestem.nl/regio/11820035/Betaalde-langstudeerboete-wordt-teruggestort.ece
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel meneer de beer en Jelle!

Andere antwoorden (1)

De langstudeerboete is definitief van tafel, maar er is nog veel onduidelijkheid over de financiële consequenties. Daarom zijn de HBO-raad, hogescholen en de Vereniging van Universiteiten (VSNU) vandaag gaan praten met het ministerie van Onderwijs. Voor het wijzigen van de wet moet nog het nodige worden uitgezocht, dus het is nog niet meteen bekend of jij je bijdrage terug kunt krijgen.
Amadea